رفتیم سفر...!

راهنمای سفر به قزاقستان

راهنمای سفر به قزاقستان علاوه بر تاریخچه، به زبان و فرهنگ کشور قزاقستان نیز اشاره می کند ...

در راهنمای سفر به قزاقستان علاوه بر تاریخچه، زبان و فرهنگ کشور قزاقستان به نکات مورد نیاز در سفر اشاره خواهیم کرد.چنانچه شما نیز قصد سفر به این کشور را دارید، توصیه می کنیم راهنمای سفر به قزاقستان را مطالعه کنید و در ادامه با رفتیم سفر همراه باشید…

زندگی در قزاقستان چگونه است؟ قزاقستان کجاست؟ راهنمای سفر به قزاقستان پیچیده است؟ قزاقستان به عنوان بزرگترین کشور آسیای میانه شناخته می شود که با کشور هایی نظیر روسیه، چین، ازبکستان و… دارای مرز مشترک می باشد.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
قزاقستان

 

قزاقستان کجاست؟

قزاقستان یکی از کشور های بزرگ جهان محسوب می شود که در حال حاضر ثروت عظیمی دارد. علاوه بر این طبیعت قزاقستان نیز بکر و بی نظیر است. به همین دلیل سالانه گردشگران متعددی برای دیدن جاذبه های گردشگری این کشور به آن سفر می کنند.
با مطالعه راهنمای سفر به قزاقستان می توان متوجه شد که این کشور در دسته کشور های چند ملیتی قرار می گیرد که در آن، مردم بیش از ۱۲۰ ملیت مختلف با یکدیگر زندگی می کنند. بیشتر مردم قزاقستان مسلمان و مسیحی هستند اما آزادی مذهب نیز در این کشور وجود دارد. با تمام این تفاسیر کشور قزاقستان نسبت به دیگر کشورهای آسیا افراد مذهبی کمتری دارد و برخی از مردم آن دین مشخصی ندارند.

تاریخچه قزاقستان چیست؟

زندگی در قزاقستان چگونه آغاز شد؟چندین سال قبل جمعیت زیادی از ترک ها و مغول ها به ناحیه خوش آب و هوایی مهاجرت کردند. این ناحیه در قرن پانزدهم میلادی به عنوان کشوری مستقل و استقلال طلب شناخته شد که در حدود چهار قرن بعد توسط روسیه فتح گردید. در سال ۱۹۳۶ جمهوری شوروی در همین ناحیه تشکیل شد. اما پنجاه و پنج سال بعد این کشور استقلال پیدا کرد و سرمایه گذاران خارجی توانستند در این کشور سرمایه گذاری کنند.

کشور قزاقستان از نظر اندازه نهمین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. با این تفاسیر مساحت قزاقستان از مساحت مجموع کشور های آسیای میانه نیز بیشتر است. راهنمای سفر به قزاقستان می تواند سفر شما را آسان کند. با توجه به جاذبه های گردشگری این کشور می توان گفت، قزاقستان انتخاب اول بیشتر مسافرانی خواهد بود که قصد ماجراجویی دارند. چرا که این کشور برای مسافران کنجکاو و هیجان طلب جذابیت های بصری زیادی خواهد داشت.

معرفی مهمترین شهرهای قزاقستان

پیش از سفر به این کشور باید راهنمای سفر به قزاقستان را مطالعه کنید. قزاقستان شهر های مهمی دارد که عبارتند از:
آلماتی: آلماتی پایتخت سابق افغانستان است که پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. شهر آلماتی در زمینه های تجاری تعاملات زیادی دارد. به علاوه به عنوان یکی از شهر های پر امکانات شناخته می شود.


آستانه: آستانه مهد فرهنگ و صنعت قزاقستان می باشد. شهر آستانه به عنوان یکی از شهر های پرجمعیت قزاقستان شناخته می شود که جاذبه های زیادی برای مسافران دارد. این شهر در حال توسعه می باشد و در آینده ای نه چندان دور تاثیر زیادی را در گردشگری کشور قزاقستان خواهد داشت.
آق تاو و تراز: شهر آق تاو در کرانه شرقی دریای خزر می باشد. در حال حاضر نزدیک به دویست هزار نفر در این شهر زندگی می کنند. این شهر تازه تاسیس است و جاذبه های تاریخی زیادی برای مسافران ندارد. آخرین شهر معروف قزاقستان نیز تراز است که یکی از مهمترین مراکز توریستی این کشور محسوب می شود.

 

چگونه به قزاقستان سفر کنیم؟

برخلاف تصور عمومی، سفر به قزاقستان بدون ویزا نیز امکان پذیر است. بر همین اساس شهروندان کشور های آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، مغولستان، روسیه و… می توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند. علاوه بر این شهروندان کشور های ازبکستان، اوکراین، گرجستان، هنگ کنگ، مولداوی، تاجیکستان، ترکیه، قرقیزستان و صربستان نیز برای سفر به قزاقستان نیازی به ویزا نخواهند داشت. سفر به این کشور از چندین راه هوایی، زمینی و دریایی امکان پذیر خواهد بود که در ادامه تمام آن ها را بررسی می کنیم.

سفر هوایی: نزدیک به دو دهه قبل، فعالیت ایرلاین قزاقستان متوقف شد. امروزه ایرلاین آستانه مسئولیت پرواز های این کشور را بر عهده گرفته است. ایرلاین آستانه، پرواز های داخلی و خارجی متعددی را انجام می دهد. بر همین اساس امکان سفر به ترکیه، انگلیس، هند، ژاپن، هنگ کنگ، آلمان و… وجود خواهد داشت. تنها نکته ای که ذکر آن ضروری به نظر می رسد این است که ایرلاین آستانه چندین سال است که هیچ پروازی به سمت کشور امارات ندارد.

قطار و ماشین شخصی: برای سفر به قزاقستان می توان از قطار نیز استفاده کرد اما باید توجه داشت که قطارهای قزاقستان سریع نیستند. با این حال از نظر پاکیزگی و امکانات دیگر حرف اول را می زنند. علاوه بر این با استفاده از قطار هزینه های سفر نیز به ظرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر قطار برای سفر به قزاقستان می توان از ماشین های شخصی نیز استفاده کرد. با این وجود باید توجه داشت که معطلی نیز در مرز این کشور وجود خواهد داشت و باید چند ساعت متوالی منتظر اجازه ورود ماند.

اتوبوس و قایق: اگر برای سفر عجله نداشته باشید و ماندن در اتوبوس را تحمل کنید، به آسانی می توانید از اورومچی چین تا شهر آلماتی سفر کنید. علاوه بر راه های هوایی و زمینی از طریق قایق نیز می توان به قزاقستان سفر کرد.

بهترين زمان سفر به قزاقستان

کشور قزاقستان به دلیل نزدیکی با روسیه و نواحی شمالی، کشور سردی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید به قزاقستان سفر کنید بهتر است فصل زمستان را انتخاب نکنید. بهترین زمان برای سفر به این کشور فصل بهار و ماه‌های اردیبهشت و خرداد است. هوای این کشور در ماه‌های مهر و آبان متعادل بوده و در تابستان هوای بسیار گرمی تا دمای ۴۰ درجه تجربه می‌کند.  در زمستان مناطقی از این کشور با دمای منفی ۴۳ درجه رو به رو می‌شوند.

زبان و واحد پول مردم قزاقستان‌ چیست؟

زندگی در قزاقستان بسیار جالب است چرا که در این کشور به دو زبان روسی و قزاقی صحبت می کنند. بیش از ۹۰ درصد مردم این کشور به زبان روسی با یکدیگر صحبت می کنند اما اگر کمی زبان قزاقی بلد باشید می توانید عکس العمل های خوبی را از مردم محلی مشاهده کنید. به علاوه افراد کمی در این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. واحد پول قزاقستان جنگ است. علاوه بر این قیمت تولیدات داخلی این کشور زیاد نیست با این وجود قیمت کالاهای وارداتی در کشور قزاقستان همیشه در حال افزایش است.

نكات سفر به قزاقستان

قبل از سفر به هر کشور باید اطلاعات کلی درباره واحد پول، اختلاف ساعت با ایران و طول پرواز در اختیار داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

  • طول پرواز به قزاقستان حدود ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه
  • واحد پول این کشور جنگ
  • پیش شماره در این کشور +۷
  • اختلاف ساعت ایران – قزاقستان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بوده که جلوتر از کشور ما است‌.
  • برای تماس با اورژانس این کشور باید شماره ۱۰۳، برای تماس با پلیس ۱۰۲ و برای آتش نشانی باید ۱۰۱ را شماره‌گیری نمایید.

 

ويزای قزاقستان

تا چند سال پیش برای رفتن به قزاقستان از ایران نیاز به ویزا بود.  برای تهیه ویزای توریستی باید ابتدا پاسپورت ایرانی را دریافت کرده سپس مدارک خود را برای گرفتن ویزا به سفارت قزاقستان می‌بردید. اعتبار ویزای قزاقستان ۳ ماه بود و شما می‌توانستید یک ماه در این کشور اقامت داشته باشید. طبق آخرین اطلاعات دریافت شده سفر به کشور قزاقستان بدون ویزا از طرف کشور ما امکان‌پذیر شده و ۱۴ روز می‌توانید بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشید.

زندگی در قزاقستان چگونه است و معروفترین غذای این کشور چیست؟


زندگی در قزاقستان لذت بخش است زیرا علاوه بر طبیعت زیبای قزاقستان، غذاهای این کشور نیز لذیذ می باشند. اصلی ترین محصولاتی که در کشور قزاقستان استفاده می شود شامل سیب زمینی، گوشت، پاستا و برنج می باشد. غذای معروف این کشور بش بارماک است که برای پخت آن از سیب زمینی، گوشت اسب یا بره، پاستا و پیاز استفاده می شود. از این غذا در برخی مراسم های خاص یا رویداد های مهم نیز استفاده می شود. علاوه بر این غذاهای محلی کشور قزاقستان نیز طرفداران زیادی دارد. امروزه گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند چرا که طبیعت بکر، آب و هوای مناسب و غذای خوشمزه از عمده دلایل سفر به این کشور محسوب می شود.

اگه عاشق غذاهای گوشتی هستید کشور قزاقستان بهترین مکان برای سفر شما محسوب می‌شود. قزاقی‌ها علاقه زیادی به غذاهای گوشتی دارند و در بیشتر غذاهای آن‌ها گوشت جزو مواد اصلی به حساب می‌آید. در این کشور سالادها و سوپ‌های سبزیجات و بسیار خوشمزه را در کافه‌ها و رستوران‌های خود تهیه می‌کنند و افرادی که به گوشت علاقه ندارند می‌توانند از این غذاها میل نمایند. اکثر غذاها در این کشور توسط افراد محلی تهیه می‌شوند؛ به همین دلیل از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. استفاده از مواد اولیه مرغوب و با‌کیفیت در تهیه غذا‌های موجب خوشمزه شدن این غذاها می‌شود.

برای سفر به قزاقستان چقدر پول نیاز دارید؟

سفر به کشور زیبای قزاقستان یک تجربه فوق‌العاده است که می‌تواند خاطره‌انگیز و به یادماندنی باشد. اما اولین چالش در این مسیر، محاسبه هزینه‌های سفر به این کشور است. هزینه‌های سفر به قزاقستان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

هزینه‌های غذا و نوشیدنی
یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر به هر کشوری، هزینه‌های خوراک است. در قزاقستان، هزینه‌های غذا و نوشیدنی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر در رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت غذا میل کنید، هزینه‌های شما بالاتر خواهد بود. اما اگر به سراغ رستوران‌های محلی و ارزان‌قیمت بروید، می‌توانید هزینه‌های خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. به طور متوسط، هزینه یک وعده غذای مناسب در رستوران‌های محلی قزاقستان بین 3 تا 10 دلار آمریکا خواهد بود.

هزینه‌های اقامت
هزینه‌های اقامت در قزاقستان نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر در هتل‌های لوکس و پنج ستاره اقامت داشته باشید، هزینه‌های شما افزایش خواهد یافت. اما اگر در آپارتمان‌های معمولی یا هاستل‌ها اقامت کنید، می‌توانید هزینه‌های خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. به طور متوسط، هزینه اقامت در هتل‌های سه ستاره در قزاقستان بین 30 تا 60 دلار آمریکا در روز خواهد بود.

هزینه‌های ورودی جاذبه‌ها
قزاقستان پر از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده است. هزینه‌های ورودی این جاذبه‌ها متفاوت است. برای مثال، هزینه ورودی به مناطق اسکی در شهر آلماتی حدود 4 پوند استرلینگ است، درحالی که بازدید از موزه‌ها و اپرا در همین شهر حدود 1 پوند استرلینگ هزینه دارد.

حمل و نقل در قزاقستان
قزاقستان از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی برخوردار است. شما می‌توانید از وسایل مختلفی مانند مارشروتکا (اتوبوس‌های محلی)، اتوبوس‌های بین‌شهری و قطار برای جابه‌جایی در این کشور استفاده کنید. به طور متوسط، هزینه یک سفر با وسایل حمل و نقل عمومی در قزاقستان بین 1 تا 5 دلار آمریکا خواهد بود.

در نهایت، هزینه سفر به قزاقستان به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر بخواهیم به طور متوسط برآورد کنیم، هزینه سفر به این کشور برای هر نفر در هر روز بین 50 تا 100 دلار آمریکا خواهد بود. البته این مبلغ می‌تواند با توجه به سبک سفر شما (اقامت در هتل یا آپارتمان، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا خصوصی و میزان هزینه‌های خوراک) کمتر یا بیشتر شود.

قزاقستان کشوری زیبا و جذاب است که می‌تواند تجربه سفر فراموش‌نشدنی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. با برنامه‌ریزی دقیق و محاسبه هزینه‌ها، می‌توانید سفری به یاد ماندنی و به صرفه به این کشور داشته باشید.

معرفی هتل های قزاقستان

هتل رکسوس واتر ورلد آکتائو

هتل مجلل ریکسوس واتر ورلد آکتائو (Rixos Water World Aktau) اولین و تنها هتل 5 ستاره مجلل با خدمات UALL (خدمات 24 ساعته صبحانه، ناهار، شام و نوشیدنی) در قزاقستان بوده که از سال 2020 گشایش یافته است.

هتل ركسوس قزاقزستان

 

در این نوشته کمی از ویژگی‌های سفر به قزاقستان گفتیم و جاهای دیدنی این کشور را به طور اجمالی از نظر گذراندیم. اگر پیش از این سابقه سفر به این مقصد را دارید، تجارب خود را با ما درمیان بگذارید و اگر سوالی ذهن شما را مشغول کرده، خوشحال می‌شویم که در حد توان پاسخگوی شما باشیم.                  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای سفر
پیمایش به بالا