رفتیم سفر...!

راهنمای سفر دبی

دبی، نگين که در خلیج فارس مي درخشد و شما بايد قبل سفر به دبي حتما اطلاعات كامل و كافي را بدست آوريد...

قطعاً برنامه‌ریزی برای سفر به خصوص سفرهای بین‌المللی، امری ضروری است. اما هنگام سفر به دبی، این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. انتخاب مکان‌های دیدنی مورد علاقه، تعیین بودجه برای خرید و خوردوخوراک و همچنین وسیله نقلیه، همگی در داشتن سفری به یادماندنی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. هدف سایت رفتیم سفر هم همین بوده که با معرفی این مقصد توریستی و ارائه‌ی گزینه‌های متنوع در زمینه‌ی هتل‌ها، رستوران‌ها و غیره، به مدیریت هرچه بهتر هزینه‌های سفر شما کمک کند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

نقشه دبی

 

نقشه دبی

معرفی دبی

دبی، شهری که در خلیج فارس قرار دارد، چند سالي هست كه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. این شهر، که در کمتر از نیم‌قرن به یک کلان‌شهر پررونق و پیشرفته تبدیل شده، با معماری مدرن و آسمان‌خراش‌های خیره‌کننده خود، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

اما دبی تنها به آسمان‌خراش‌های بلند و توسعه شهری محدود نمی‌شود. این شهر همچنین به خاطر پیشینه‌اش به عنوان یک دهکده ماهی‌گیری و همچنین امکان تجربه تفریحاتی مانند سافاری در صحرا و قایق‌سواری، جذابیت خاصی برای گردشگران دارد.

با این حال، نباید فراموش کرد که داستان پیشرفت دبی از نفت آغاز شد و امروزه، درآمدهای این شهر از صنایع مختلفی مانند تجارت، املاک و مستغلات و گردشگری تأمین می‌شود. به همین دلیل است که دبی در حال حاضر جایگاه ویژه‌ای در خاورمیانه و حتی در سطح جهانی پیدا کرده است.

چرا سفر به دبی ؟

دبی، شهری پرزرق‌وبرق و شیک، چشم‌اندازی فوق‌العاده را برای خریداران فراهم می‌آورد. از مراکز خرید لوکس گرفته تا بازارهای سنتی و بومی، همگی در کنار هم به گردشگران این امکان را می‌دهند تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در زمینه خرید داشته باشند. اما خرید تنها بخشی از جاذبه‌های دبی است. این شهر پر است از تفریحات هیجان‌انگیز، از پرواز با اسکای دایوینگ گرفته تا سافاری در بیابان. عشاق غذا نیز می‌توانند در دبی انواع رستوران‌های لوکس و غذاهای بین‌المللی را تجربه کنند. در کنار همه اینها، جاذبه‌های دیدنی حیرت‌انگیزی همچون برج خلیفه، فواره دبی و آکواریوم دبی نیز حضور دارند که برای هر بازدیدکننده‌ای بی‌نظیر خواهند بود.

زمان مناسب سفر به دبی

آب و هوای دبی
 
آب و هواي دبی
Please enter your OpenWeatherMap API key.

فصل شلوغ دبی

دبی، شهری است که گرمای خشکی را به طور سالانه تجربه می‌کند. اما از آبان تا فروردین، این شهر آب و هوایی مطبوع‌تر دارد و به همین دلیل، بهترین زمان برای سفر به دبی محسوب می‌شود. در این فصول، میانگین دما حداکثر به ۲۳ درجه سانتیگراد در روز می‌رسد و در شب به ۱۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. این بازه زمانی به اصطلاح «فصل پر سفر» دبی است و گردشگران بسیاری برای استفاده از این آب و هوای مطبوع به این شهر سفر می‌کنند. به طور کلی، اواخر سپتامبر تا اواخر آوریل، گرانترین زمان برای سفر به دبی است و علاوه بر ازدحام جمعیت، هزینه‌های سفر از جمله تور، بلیط هواپیما و هتل نیز افزایش چشمگیری می‌یابد. در طول تعطیلات نوروز نیز، دبی شاهد حضور گسترده گردشگران ایرانی است و این شهر به تازگی، توجه ویژه‌ای به این جشن باستانی ایرانی دارد و آن را با شکوه برگزار می‌کند. همچنین، برخی از جشنواره‌های سالانه مهم دبی نظیر جشنواره خرید، جشنواره بین‌المللی جاز، ماراتن و جشنواره غذا نیز در فصل های پرتردد برگزار می‌شوند.

فصل خلوت دبی

اوه دوست عزیز، واقعاً خوب شد که به دبی در فصل تابستان سفر می‌کنی! من یکبار در این زمان به اون جا رفتم و باید بگم تجربه خیلی خوبی بود. آره، درسته که گرما و رطوبت یه کم اذیت‌کننده است، اما با توجه به تخفیف‌های جذابی که هتل‌ها و تورها ارائه می‌دن، این مسئله چندان مهم نیست. به علاوه، حضور كم توريست ها باعث میشه که بتونی راحت‌تر از جاذبه‌های شهر لذت ببری. پیست اسکی و پارک‌های آبی هم جای خوبی برای خنک شدن هستن.

اگه هدفت خرید باشه، جشنواره تابستانی دبی هم که برگزار میشه معرکه است. علاوه بر تخفیف‌های جنون‌آمیز، برنامه‌های تفریحی متنوعی هم داره که می‌تونی از اوقات فراغتت استفاده کنی. به نظرم همه این مزایا نشون میده که این فصل، با توجه به گرمي هوا زمان ایده‌آلی برای سفر به دبی باشه. پس چی میگی، کی حرکت می‌کنی؟!

چطور به دبی سفر كنيم ؟

سفر به دبی، شهر درخشان و شگفت‌انگیز امارات، می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر باشد. برای این سفر، چند گزینه پیش روی شماست؛ از رزرو یک تور مسافرتی گرفته تا سفر به صورت انفرادی. هر کدام از این گزینه‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد که باید بررسی کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.

تور مسافرتی دبی، به راحتی کار را برایتان انجام می‌دهد و شما را از دردسرهای رزرو هتل و حمل‌ونقل رها می‌کند. هرچند با این روش بیشتر آزادی عمل خود را از دست می‌دهید، اما می‌توانید با خیال راحت به استراحت و لذت بردن از جاذبه‌های شهر بپردازید. سفر انفرادی نیز می‌تواند هیجانی و ماجراجویانه باشد؛ اما به خود زحمت رزرو بلیط و هتل را می‌دهید. هر کدام را که انتخاب کنید، قطعاً سفری به یادماندنی در پیش خواهید داشت.

سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما دبی

این روزها، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که خودشان مراحل سفر به دبی را برنامه‌ریزی کنند، به جای خرید تور. اگر شما هم جزو این افراد هستید و قصد خرید بلیط هواپیما دارید، به نظر می‌رسد سايت هاي فروش بليط گزینه خوبی برای شما هستن . این سايت ها با موتور جستجوی پرواز امکان پیدا کردن بلیط ارزان هواپیمای دبی را برایتان فراهم می‌آورند و امکان مقایسه قیمت‌ها از فروشندگان معتبر را در اختیارتان قرار می‌دهد. به این ترتیب، دیگر لازم نیست برای پیدا کردن بهترین قیمت، چندین سایت را بگردید و پشت‌سر هم با آژانس‌ها تماس بگیرید.

سفر دريايي به دبی

سفر دریایی به دبی از طریق بندر لنگه یکی از گزینه‌های جذاب و مقرون به صرفه برای افرادی است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز هستند. زمان حرکت و بازگشت کشتی‌های تندرو بسته به شرکت کشتیرانی و شرایط آب و هوایی متغیر است، اما معمولاً این سفر پنج ساعت طول می‌کشد. مسافران باید توجه داشته باشند که محدودیت‌هایی در مورد حجم و وزن بار وجود دارد و در صورت تخطی، جریمه‌هایی در انتظارشان خواهد بود. با این حال، این سفر می‌تواند تجربه‌ای به یادماندنی را برای علاقه‌مندان به دریانوردی رقم بزند.

راهنماي حمل و نقل عمومي در دبی

در هر صورت، بسته به شرایط و اولویت‌های خودتون، می‌تونید یکی از این گزینه‌ها رو انتخاب کنید. امیدوارم این توضیحات کمکتون کرده باشه. موفق باشید!

به نظر من، یکی از مهم‌ترین مسائل در سفر به دبی، مساله حمل‌ونقل درون شهری و هزینه‌های آن است. خب، گزینه‌های زیادی داریم برای تردد در دبی؛ از مترو گرفته تا تاکسی، اتوبوس، مونوریل و حتی تراموا. اگر هم گواهی‌نامه بین‌المللی داشته باشید، می‌تونید یه ماشین کرایه کنید. اما همه اینا رو در نظر بگیرید، جابه‌جایی از فرودگاه به هتل و مرکز شهر همچنان یه دغدغه مهم برای بسیاری از گردشگرایی که به دبی سفر می‌کنن.

چطور از فرودگاه بین‌المللی دبی به مرکز شهر و هتل برویم؟

مطلقا راهی برای رسیدن به مرکز شهر دبی از فرودگاه وجود ندارد. با توجه به اینکه فرودگاه در فاصله پنج کیلومتری مرکز قرار گرفته، سه گزینه مطمئن دارید:

فرودگاه دبی

مترو، اتوبوس و تاکسی. هر کدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید، می‌تونید تصمیم بگیرید.

مترو : مترو ارزون‌ترین گزینه است و خیلی سریع هم شما رو به مرکز می‌رسونه. حدود ۲۴ دقیقه طول می‌کشه و بسته به ایستگاه مبدأ، هزینه‌اش بین چهار تا ۸٫۵ درهم می‌شه.

اتوبوس: استفاده از اتوبوس از نظر هزینه‌ای تفاوتی با مترو ندارد؛ هرچند مدت‌زمان این جابه‌جایی حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید. زمان فعالیت اتوبوس‌ها از ساعت ۵:۳۰ صبح تا یک بامداد است.

اما اگر وقت زیادی ندارین، اتوبوس گزینه خوبی نیست چون دو برابر مترو طول می‌کشه.

تاکسی : برای کسایی که سرعت و راحتی براشون اهمیت داره، تاکسی می‌تونه گزینه مناسبی باشه. فقط هزینه‌اش نسبتا بالاتره، چون علاوه بر هزینه ورودی ۲۵ درهم، به ازای هر کیلومتر هم ۱٫۸ درهم اضافه می‌شه. مثلا سفر از فرودگاه تا برج خلیفه با تاکسی ۵۳ درهم هزینه داره.

حمل و نقل درون شهری در دبی

دبی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است که با ترکیبی از تجمل، فناوری پیشرفته و خدمات درجه یک، چشم‌نوازی خاصی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. این شهر با داشتن شبکه‌ای منظم و مدرن از حمل‌ونقل عمومی، از جمله مترو و اتوبوس، امکان دسترسی آسان به اکثر جاذبه‌های گردشگری را فراهم می‌کند. صرف‌نظر از میزان بودجه‌ای که برای جابه‌جایی در نظر دارید، می‌توانید با انتخاب وسیله نقلیه موردنظر، به راحتی و امنیت به گشت‌وگذار در این شهر زیبا بپردازید و لحظات به یادماندنی را تجربه کنید.

حمل و نقل دبی

وقتی برای خرید و گشت و گذار در پاساژهای دبی به سر می‌بریم، استفاده از متروی این شهر به‌عنوان بهترین وسیله نقلیه‌ی درون‌شهری به‌نظر می‌رسد. متروی دبی نه تنها تمیز و کارآمد است، بلکه سریع‌ترین و طولانی‌ترین متروی بدون راننده و کاملا اتوماتیک در سراسر جهان نیز به حساب می‌آید. جالب اینکه برخی از پاساژهای بزرگ دبی مانند برجمان مستقیما به ایستگاه‌های متروی اتحاد و خالد بن الولید متصل هستند که این امر، دسترسی را بسیار آسان‌تر می‌کند. به‌طور کلی، استفاده از متروی دبی برای خرید و گشت‌وگذار در این شهر بسیار راحت و در عین حال هیجان‌انگیز خواهد بود.

بهترین راه برای سفر با قطار به نظر می‌رسه! اون اولین کوپه که کلاس طلایی محسوب می‌شه، واقعا لوکس و شیک به نظر می‌آد. با اون فرش و صندلی‌های چرمی، انگار یه خودروی لوکس هستش. و اینکه بتونی از شیشه جلوی قطار چشم‌اندازهای خیره‌کننده رو تماشا کنی، که چه عالی! هرچند سوارشدن به اون کوپه، چند برابر بیشتر از بقیه هزینه داره. ولی به هر حال، به نظرم شرایط ویژه‌ای رو هم برای زنان و کودکان در نظر گرفتن که خیلی جالبه. از جمله صندلی‌های ویژه برای افراد مسن یا افراد دارای شرایط خاص. این قطار واقعا همه چیز رو در نظر گرفته.

خط قرمز : ۲۹ ایستگاه دارد که از ایستگاه مترو رشیدیه (Al Rashidia) شروع می‌شود و تا ایستگاه مترو اکسچنج امارات متحده عربی (UAE Exchange) ادامه می‌یابد. این خط مترو در طول بزرگراه شیخ زاید دبی کشیده شده است و ایستگاه‌هایی در فرودگاه، برج خلیفه و امارات مال دارد. فاصله ایستگاه اول تا آخر حدود ۶۰ دقیقه زمان می‌برد.

نام ایستگاه مکان‌های مهم قابل دسترس برای توریست‌ها
ایستگاه مترو راشدیه (Rashidiya)  ایستگاه پایانی مترو دبی واقع در منطقه راشدیه، نزدیک به فرودگاه بین‌المللی دبی و سیتی سنتر میردف
ایستگاه مترو ترمینال ۳ فرودگاه (Airport Terminal 3) در نزدیکی ترمینال ۳ فرودگاه بین‌المللی دبی
ایستگاه مترو ترمینال ۱ فرودگاه (Airport Terminal 1) مناسب برای تردد مسافران ترمینال ۳ فرودگاه بین‌المللی دبی و همین طور دسترسی به مراکز گردشگری مهم شهر همچون مرکز خرید دبی مارینا، برج‌های دریاچه جمیرا دبی و…
ایستگاه سیتی‌ سنتر دیره (Deira City Senter) در نزدیکی مرکز خرید سیتی ‌سنتر با بیش از ۳۴۰ مغازه، سینما، رستوران و کافه
ایستگاه الرقه (Al Rigga) دسترسی به فروشگاه‌های اجناس چینی، مرکز خرید حمرین سنتر دبی
ایستگاه مترو الاتحاد (Union) از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های مترو دبی و محل تقاطع خط قرمز و خط سبز مترو؛ در نزدیکی خور دبی و مرکز خرید الغریر 
ایستگاه مترو برجمان (BurJuman) در منطقه بر دبی و محل تقاطع خط قرمز و خط سبز مترو؛ در فاصله بسیار کوتاهی از مرکز خرید برجمان
ایستگاه الجافلیه (Al Jafiliya) در نزدیکی پارک زعبیل و دبی فریم
ایستگاه مترو مرکز تجارت جهانی (World Trade Center) واقع در خیابان شیخ زاید، وجود هتل‌ها و رستوران‌های متعدد در نزدیکی آن
ایستگاه مترو برج‌های امارات (Emirates Towers) چشم‌انداز زیبای برج اداری امارات و برج هتل جمیرا امارات (برج‌های امارات)
ایستگاه مترو برج خلیفه/ دبی مال (The Burj Khalifa/Dubai Mall) دسترسی به بسیاری از دیدنی‌ها و جاذبه‌های شهر دبی نظیر برج خلیفه، مرکز خرید دبی مال، اپرا دبی و فواره دبی
ایستگاه مترو بیزنس بی (Business Bay) واقع در جنوب دبی مال و در نزدیکی تعداد زیادی رستوران، دسترسی آسان به پارک صفا و کانال آبی دبی
ایستگاه مترو امارات مال (Mall of the Emirates) در خیابان شیخ زاید مابین دو ناحیه البرشا و الصفوح؛ فاصله کم نسبت به پیست اسکی دبی و مرکز خرید امارات مال
ایستگاه مترو نخیل (Nakheel) در نزدیکی جزیره‌ مصنوعی و مشهور نخل دبی یا دبی پالم
ایستگاه مترو مارینا دبی (Dubai Marina) دسترسی به مرکز خرید مارینا مال؛ وجود سینما، رستوران و هتل‌های متعدد در نزدیکی ایستگاه مترو
ایستگاه برج‌های دریاچه جمیرا (Jumeirah Lakes Towers) در نزدیکی برج‌های دریاچه جمیرا و ساحل جمیرا
ایستگاه مترو ابن بطوطه (Ibn Battuta) در فاصله کمی از مرکز خرید ابن بطوطه
ایستگاه مترو امارات اکسچنج (UAE Exchange) واقع در منطقه جبل علی

خط سبز: درمجموع ۲۰ ایستگاه دارد که تقریبا به موازات کریک دبی کشیده شده است و از دیره، بر دبی، بازار طلا و ادویه عبور می‌کند. خط سبز مترو از ایستگاه اتصالات در منطقه القصیص تا ایستگاه کریک در منطقه الجداف امتداد یافته است. با استفاده از این خط مترو می‌توانید از جاهای تاریخی دبی دیدن کنید.

نام ایستگاه مکان‌های مهم قابل دسترس برای توریست‌ها
ایستگاه مترو النهده (Al Nahda) در نزدیکی فست فود مکدونالد و همین طور هتل‌هایی همچون هتل Fortune Plaza Hotel
ایستگاه مترو استادیوم (Stadium) در فاصله کمی از استادیوم آل مکتوم
ایستگاه مترو صلاح الدین (Salah Al Din) در حوالی مرکز خرید الغریر (Al Ghurair Center) و مرکز خرید ریف (Reef Mall)
ایستگاه مترو الاتحاد (Union) محل تقاطع خط قرمز و خط سبز مترو؛ در نزدیکی خور دبی و مرکز خرید الغریر دبی
ایستگاه مترو میدان بنی یاس (Baniyas Square) واقع در منطقه دیره و دسترسی آسان به مرکز خرید المنال و بازار نایف
ایستگاه پالم دیره (Palm Deira) امکان بازدید راحت از بازار طلا و ادویه و هتل حیات ریجنسی
ایستگاه مترو الراس (Al Ras) در نزدیکی خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی، بازار طلا و ادویه
ایستگاه مترو الغبيبه (Al Ghubaiba) در حوالی سیتی سنتر الشندغه (City Centre Al Shindagha) و ایستگاه اتوبوس الغبيبه
ایستگاه مترو الفهیدی (Al Fahidi) در منطقه بر دبی و در نزدیکی موزه دبی، مرکز العین، مرکز خرید الخلیج (Al Khaleej Center)
ایستگاه مترو شهر سلامت دبی (Dubai Healthcare City) در منطقه ام هریر دبی و در فاصله نه چندان زیادی از مرکز خرید وافی دبی، خان مرجان، خور دبی، دلفیناریوم دبی یا پارک دلفین‌ها
ایستگاه مترو کریک (Creek) در جنوبی‌ترین قسمت منطقه الجداف در نزدیکی خور دبی و کتابخانه محمد بن رشید

مونوریل دبی

مونوریل، یک تجربه منحصر به فرد در شهر دبی است. این سیستم حمل‌ونقل جدید، با طراحی زیبا و مدرن خود، امکان تماشای مناظر دیدنی جزیره نخل جمیرا را برای گردشگران فراهم می‌کند. در طول مسیر ۱۰ دقیقه‌ای، مسافران می‌توانند از نمای باشکوه هتل برج العرب، آسمان خراش‌های دبی و جاذبه‌های طبیعی سواحل این جزیره لذت ببرند. بدون نیاز به راننده، مونوریل شما را مستقیماً از ورودی جزیره تا پارک آبی آتلانتیس می‌رساند، تا بتوانید به راحتی به گشت و گذار در این مکان‌های دیدنی بپردازید. سوار شدن بر مونوریل، تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز برای هر گردشگری خواهد بود.

تراموات دبی

تراموای دبی واقعا یک سیستم حمل و نقل عالی است. من همیشه از سوار شدن روی این قطار لذت می‌برم؛ از ساحل جمیرا تا خیابان صفوح، هر کجا که بخوای میتونی برسی. یکی از چیزایی که بیشتر ازش خوشم میاد این هست که هزینه سفر با تراموا ثابت و مناسبه، فارغ از مسافت طی‌شده. فقط باید کارت نول داشته باشی و هزینه سه درهم رو پرداخت کنی. با این حساب، دیگه نگران هزینه‌های سفر تو دبی نیستم و می‌تونم راحت‌تر به دور و بر شهر بچرخم. به نظرم هر کی به دبی سفر می‌کنه باید حتما این تراموای مدرن و کارآمد رو امتحان کنه.

تاکسی دبی

دبی، این شهر پرزرق و برق امارات، پر است از تاکسی‌های رنگارنگی که هر کدوم ظاهر و امکاناتی خاص به خودشون دارن. من که اهل این شهر نیستم، ولی دوست دارم یه بار با همه این تاکسی‌ها سفر کنم. اون‌هایی که رنگ صورتی و سفید دارن، به‌ویژه برای بانوان خوب هستن و کیفیت بالایی دارن، هرچند که قیمت‌شون هم بالاتر از بقیه است. تاکسی‌های زرد و سفید هم که معمولی‌ترین‌ها هستن و خب مثل همیشه مقرون به‌صرفه‌ترن. ولی اگه بخوای یه سفر لاکچری داشته باشی، بهتره سراغ اون تاکسی‌های لوکس برنگی و آبی و سبز برگیری. هرچند که به‌نظرم اوبر و کاریم هم گزینه‌های خوبی برای رفت‌وآمد در این شهر باشن، به‌ویژه وقتی ترافیک سنگین باشه.

اتوبوس دبی

دبی با سیستم اتوبوسرانی گسترده و کارآمدی که داره، راه خوبی برای دسترسی به همه نقاط شهر فراهم کرده. بیش از ۶۰۰ ایستگاه در سرتاسر دبی و حومه وجود داره که اکثرشون حتی مجهز به سیستم خنک‌کننده هستن. اگه به دنبال دیدن جاذبه‌های محبوب مثل بازار طلا، بازار ماهی، بازار عطر و بازار ادویه هستی، به راحتی می‌تونی با این اتوبوس‌ها به اون مناطق برسی. با اینکه این وسیله نقلیه عمومی به نسبت ارزون محسوب می‌شه، ممکنه به خاطر شلوغی و ترافیک زیاد به عنوان انتخاب اول گردشگران نباشه. در هر حال، با ۱۱۴ مسیر اتوبوس که بیش از ۸۰ درصد از شهر رو پوشش می‌دن و خدمات‌رسانی از اویل صبح تا اواخر شب، می‌تونی با خیال راحت از این سیستم اتوبوسرانی برای جابه‌جایی استفاده کنی. فقط توصیه می‌شه که در حین سفر با اتوبوس از خوردن، آشامیدن، خوابیدن و جویدن آدامس بپرهیزی.

تاکسی‌ آبی

سفر با تاکسی آبی در دبی واقعا تجربه منحصر به فردی است! این تاکسی‌ها علاوه بر داشتن استانداردهای بالا و طراحی لوکس، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از شهر به مسافران ارائه می‌دهند. طیف فعالیت این تاکسی‌ها از دبی مارینا و نخل جمیرا تا کانال آبی دبی و کریک گسترده است، پس می‌توانید کل این مناطق آبی را با آن‌ها کشف کنید.

تاکسی‌های آبی دبی برای ده مسافر ظرفیت دارند و با تجهیزات راحتی مثل صندلی‌های نرم، تهویه مطبوع و صفحه نمایش LCD مجهز شده‌اند. ساعت کار این تاکسی‌ها هم از صبح تا شب ادامه دارد، پس می‌توانید برنامه‌های متنوعی را با استفاده از آن‌ها پیگیری کنید. اگر به دنبال یک تجربه جذاب و متفاوت در دبی هستید، سوار شدن بر این تاکسی‌های آبی لوکس حتما باید در لیست کارهای شما باشد.

اتوبوس آبی

نوع حمل و نقل جذاب و منحصر به فرد در دبی، اتوبوس‌های آبی هستند. این اتوبوس‌ها، گزینه‌ای ایده آل برای لذت بردن از مناظر شگفت‌انگیز دبی به حساب می‌آیند، اما نباید آن‌ها را به عنوان یک وسیله تردد روزمره در نظر گرفت. به علاوه، گردشگرانی که می‌خواهند از مارینا مال به مارینا واک بروند، می‌توانند از این اتوبوس‌های زیبا استفاده کنند. با ظرفیت ۲۰ نفر و هشت ایستگاه در طول ۱۵ دقیقه سفر در امتداد کریک دبی، این اتوبوس‌ها روزهای جمعه و تعطیلات از ظهر تا ساعت ۱۲ شب و در سایر روزها از صبح تا ۱۱ شب در دسترس هستند. پس اگر می‌خواهید از منظره‌های دلربای دبی لذت ببرید، اتوبوس‌های آبی گزینه‌ای فوق‌العاده هستند.

ابراس

باور کنید یا نه، این قایق‌های قدیمی و چوبی به اسم «ابراس» هنوز هم یکی از بهترین راه‌های گشت و گذار در دل کریک دبی هستند. اینا نمادی از تاریخ و میراث این شهر به حساب میان و مردم محلی قرن‌هاست که ازشون استفاده می‌کنن. حدود ۲۰ نفر هم می‌تونن توشون جا بشن. جالب اینه که ارزون‌ترین و سریع‌ترین راهم هستن برای رفت و آمد بین دیره و بر دبی. دو مسیر اصلی دارن و چهار ایستگاه که واقعا کاربردین. بعضی از این قایق‌ها تا نیمه شب هم کار می‌کنن، در حالی که بعضی دیگه ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنن. هرچند قایق‌های موتوری سریع‌ترن، ولی به نظرم همین قایق‌های چوبی سنتی یه جذابیت و اصالت خاصی دارن که آدم دوست داره امتحان کنه.

قايق

برای گردش در اطراف شهر دبی می‌توانید از قایق‌های لوکس دبی استفاده کنید که برای ۱۰۰ نفر گنجایش دارند. از جمله امکانات قایق‌های دبی می‌توان به سرویس‌های بهداشتی، راهنمایی صوتی و تصویری درباره جاذبه‌های دبی، مغازه خرید سوغاتی و میان‌وعده‌ اشاره کرد.

در دبی کجا اقامت کنیم؟

اگه به دنبال یه تجربه واقعا دلنشین از سفر به دبی هستی، دو گزینه پیش روی تو قرار داره: مرکز شهر یا نزدیکی دبی مارینا. برج خلیفه و بیشتر مناطق دیدنی دبی تو مرکز شهر جمع شدن، پس اگه می‌خوای به راحتی و سرعت به این جاذبه‌ها برسی، بهتره که تو مرکز شهر اقامت کنی. اما دبی مارینا هم چشم‌اندازهای رویایی به دریا داره و مراکز خرید عالی و نزدیکی به ساحل جمیرا رو در خودش جمع کرده. درنهایت بستگی به اولویت‌های تو داره که کدوم منطقه رو برای اقامت انتخاب کنی.

خب، به نظر میاد جمیرا واقعا مکان جالبیه! این جزیره مصنوعی شکل برگ درخت نخل، هتل های لوکس و ویژه ای رو در خودش جای داده. چشم انداز خیره کننده به خلیج فارس، امکاناتی مثل زمین گلف و کلوپ بچه ها، استخرهای باحال و اسپای لوکس، رستوران های متنوع – همه چی برای یه تجربه متفاوت و خاطره انگیز آماده س.

البته هتل معروف تر همون برج العرب جمیراست، که تنها هتل 7 ستاره دنیاست و آخر درجه لوکس به حساب میاد. هتل آتلانتیس پالم هم گزینه خوبیه، که حتی امکان سفر با هلیکوپتر روی جزیره رو هم داره.

کلا به نظر میرسه جمیرا یه مقصد ایده آل برای یه سفر لوکس و خاص به دبی باشه. البته اگه بخوای سرکی به رفتیم سفر بزنی، میتونی اطلاعات کامل تری راجع به لوکس ترین هتل های دبی پیدا کنی.

هتل های میان رده دبی

اگر به دنبال اقامتی مقرون به صرفه‌تر در دبی هستید، بهتر است مناطق ساحلی و نمای برج‌های معروف را فراموش کنید. یکی از گزینه‌های مناسب، منطقه «البرشا» (Al Barsha) است که بین دبی مارینا و مرکز دبی و در کنار بزرگ‌راه شیخ زاید قرار دارد. این منطقه پر از هتل‌های مختلف است، از جمله هتل «Four Points by Sheraton Sheikh Zayed Road» که در منطقه‌ای با برج‌های زیبا و خیره‌کننده قرار گرفته است. اگر به رستوران این هتل در طبقه ۴۳ بروید، می‌توانید منظره‌ای فوق‌العاده از این برج‌ها و منطقه البرشا را تماشا کنید.همچنین، هتل پنج ستاره «Conrad Dubai» که در بزرگ‌راه شیخ زاید واقع شده، تنها دو دقیقه با ایستگاه مترو و ۱۰ دقیقه پیاده‌روی تا مرکز تجارت جهانی دبی فاصله دارد. این هتل در نزدیکی برج خلیفه و «امارات مال» (Mall of Emirates) قرار دارد و دسترسی آسانی به این جاذبه‌ها را برای شما فراهم می‌کند

.

 

هتل ارزان دبی

با اینکه دیره و منطقه اطراف کریک دبی (خور دبی) به سرعت در حال توسعه هستند، این بخش قدیمی شهر همچنان بهترین امکانات اقامتی را با قیمت‌های واقعاً مناسب ارائه می‌دهد. هتل «Hilton Dubai Creek» علاوه بر اتاق‌ها و سوئیت‌های زیبا، چندین رستوران با قیمت مناسب و منظره‌ای دلنشین از منطقه کریک دارد و نرخ اتاق‌های آن از حدود شبی ۱۰۰ دلار شروع می‌شود.هتل «The Ibis Deira City Centre» که فاصله کمی با فرودگاه دبی دارد، گزینه‌ای تمیز و بسیار مقرون‌به‌صرفه است و فرصتی عالی برای کاوش در منطقه تاریخی دیره را به مهمانان می‌دهد.اگر به دنبال هتل‌های سه ستاره شیک، تمیز و نوساز هستید، هتل‌های زنجیره‌ای «Rove» را در نظر بگیرید. این هتل‌ها با توجه به موقعیت مکانی‌شان، قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. برای مثال، هتل سه ستاره «Rove Downtown» در محله داون‌تاون دبی، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی شهر، و درست روبه‌روی ورودی دبی مال قرار گرفته ا

ست.

 

هاستل های دبی

در سفر به دبی، گزینه‌های اقتصادی‌تری مثل هاستل‌ها هم وجود دارند. به عنوان مثال، «BackPacker Dubai» که در نزدیکی ایستگاه مترو شهر اینترنت دبی قرار دارد، انتخاب مناسبی است. هاستل «Bombay Backpackers DXB» نیز که در طبقه هجدهم و در نزدیکی ساحل مارینا واقع شده، با چشم‌اندازی فوق‌العاده، گزینه‌ای عالی برای اقامت است؛ البته باید توجه داشت که افراد زیر ۱۸ سال در این هاستل پذیرش نمی‌شوند.همچنین، «Travelers Stay» در منطقه البرشا یکی از بزرگ‌ترین هاستل‌های خاورمیانه است که با امارات مال تنها پنج کیلومتر و با برج العرب هشت کیلومتر فاصله دارد. «California Hostel Dubai Beach» که در نزدیکی ایستگاه مترو شهر اینترنت دبی و فقط سه دقیقه‌ای از ساحل واقع شده، با مناظری عالی از دریا، فقط برای بزرگسالان مناسب است.اگر به دنبال اقامتی راحت‌تر هستید، هتل آپارتمان «Golden Sands Hotel Apartments» در بر دبی، با امکاناتی مانند استخر سرباز و وای‌فای رایگان، انتخاب خوبی است. این هتل فقط پنج کیلومتر با مرکز تجارت جهانی و ۱۵ دقیقه پیاده‌روی با مرکز خرید برجمان فاصله دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای سفر
پیمایش به بالا