رفتیم سفر...!

راهنمای سفر ونيز

ونیز، جواهر شمال ایتالیا، به عنوان یک مقصد گردشگری جهانی شناخته می‌شود

سفر به شهر ونیز، میراث فرهنگی و هنری ایتالیا

هر زمان که نام ایتالیا به میان می‌آید، چندین چیز به ذهن متبادر می‌شود: پیتزا، لباس، نقشه چکمه‌ای این کشور و ونیز؛ شهری که جاده‌ای در آن وجود ندارد. ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری است و زیرساخت‌ها و منابع بسیار زیادی در این زمینه دارد. در این مقاله از مجله گردشگری رفتيم سفر ، قصد داریم کاملترین راهنمای سفر به ونیز را با معرفی شهر، راهنمای خرید بلیط و رزرو هتل، معرفی جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید و رستوران‌ها به همراه محدوده هزینه‌ها در اختیار شما قرار دهیم.

در این مطلب می‌خوانید...

حتما براتون جالبه كه مطالب زير رو بخونيد :

معرفی ونیز

ونیز، جواهر شمال ایتالیا، به عنوان یک مقصد گردشگری جهانی شناخته می‌شود. این شهر جزیره‌ای زیبا با کانال‌های آب که از میان آن عبور می‌کنند، یکی از منحصر به فردترین شهرهای جهان است. معماری باشکوه و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌اش، ونیز را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان تبدیل کرده است.

ونیز، پایتخت منطقه ونتو در شمال ایتالیا، روی بیش از ۱۰۰ جزیره کوچک در یک تالاب در دریای آدریاتیک ساخته شده است. این شهر توریستی ایتالیا هیچ جاده‌ای ندارد و رفت و آمد فقط از طریق کانال های آبی صورت می‌گیرد. قایق‌هایی به نام گوندولا، وسیله اصلی حمل و نقل در این شهر هستند و گشت و گذار در میان کانال‌های آبی، یکی از اصلی‌ترین تجربه‌های گردشگران در ونیز محسوب می‌شود.

آب و هوای ونيز

آب و هوای ونیز متنوع است و در طول سال دچار تغییرات قابل توجهی می‌شود. تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و مرطوب، مشخصه‌های اصلی آب و هوای این شهر هستند.

بهار، فصل باران‌های پی‌در‌پی و هوای غیرقابل پیش‌بینی است. تابستان‌ها نیز گرم و مرطوب هستند، اما نسیم خنک دریا باعث خنک شدن هوا می‌شود. پاییز، فصلی دلچسب با آسمان‌های ابری و آفتابی است و زمستان‌ها، سرد و مه آلود.

فصل پاییز، به دلیل آب و هوای مطلوب و زیبایی‌های طبیعی، یکی از بهترین زمان‌های سفر به ونیز است. اما فصل‌های دیگر نیز هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند و تجربه‌های منحصر به فردی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند.

ونیز به دلیل معماری منحصر به فرد و کانال‌های آبی که در میان آن جریان دارند، شهرتی جهانی دارد. گشت و گذار در کانال‌ها با گوندولاها، بازدید از میدان سن مارکو با کلیسای باشکوهش، کاخ دوک‌نشین (پالاتزو دوکاله)، پل آه (پونته دی سوسپیری) و سایر جاذبه‌های تاریخی و معماری این شهر، تجربه‌های فراموش نشدنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

ونیز، با تمام زیبایی‌ها و جذابیت‌هایش، یک مقصد گردشگری منحصر به فرد است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. از کانال‌های آبی و گوندولاها گرفته تا معماری باشکوه و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌اش، ونیز تجربه‌ای متفاوت و به یاد ماندنی را برای هر گردشگری به ارمغان می‌آورد. اگر به دنبال سفری به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای ایتالیا هستید، ونیز انتخاب مناسبی خواهد بود.

بهترین زمان سفر به ونیز

ونیز، شهر رویایی بر آب، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگران در سراسر جهان به شمار می‌رود. این شهر زیبا با کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم، کانال‌های آبی و معماری منحصر به فرد، چهره‌ای دوست‌داشتنی و به یادماندنی از خود به نمایش می‌گذارد. اما اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که بهترین زمان برای سفر به ونیز کی است، چه پاسخی خواهیم داد؟

از نظر آب و هوایی، بهار را می‌توان بهترین فصل برای سفر به این شهر معرفی کرد. در این فصل، هوای مطبوع و دلپذیر، آسمان صاف و آفتابی و گل‌های شکوفان، بستری ایده‌آل برای گشت و گذار در ونیز فراهم می‌کنند. علاوه بر این، فصل بهار زمان برگزاری برخی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری این شهر است که می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای گردشگران به همراه داشته باشد.

اما اگر بخواهیم به موضوع رونق گردشگری در این شهر نگاه کنیم، تابستان را باید محبوب‌ترین فصل برای سفر به ونیز قلمداد کرد. در این فصل، شمار گردشگران به‌طرز چشمگیری افزایش می‌یابد و شهر به جنب و جوش و رونق می‌رسد. بازارها، موزه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های ونیز در این زمان میزبان تعداد قابل‌توجهی از گردشگران هستند.

اما اگر هدف شما، تجربه یک سفر ارزان به ونیز باشد، پاییز و زمستان بهترین گزینه‌ها خواهند بود. در این فصول، تعداد گردشگران به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و به‌تبع آن، قیمت‌ها نیز پایین می‌آیند. برای مثال، در فصل پاییز، می‌توانید با صرف هزینه‌ای به مراتب کمتر نسبت به تابستان، از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید.

همچنین، در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا و کاهش شمار گردشگران، شاهد پایین‌ترین قیمت‌ها خواهید بود. اما این نکته را باید در نظر داشت که در این فصل، کارناوال ونیز نیز برگزار می‌شود که می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی برای گردشگران به همراه داشته باشد.

در مجموع، بهترین زمان برای سفر به ونیز به اهداف و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال تجربه‌ای آرام و دلپذیر در این شهر رویایی هستید، بهار را انتخاب کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید در جنب و جوش و رونق گردشگری این شهر قرار بگیرید، تابستان گزینه مناسبی است. همچنین اگر هدف شما، سفری ارزان‌تر به ونیز است، پاییز و زمستان بهترین فصل‌ها برای سفر به این شهر رویایی خواهند بود.

در هر صورت، ونیز به‌عنوان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان، همواره میزبان گردشگران بسیاری است و در هر فصلی از سال، چهره‌ای دوست‌داشتنی و به‌یادماندنی از خود به نمایش می‌گذارد. پس چه زمان که به این شهر سفر کنید، مطمئناً تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در انتظار شما خواهد بود.

بازدید از بهترین جاذبه‌های ونیز

ونیز پر از جاذبه‌های دیدنی است و برای کشف تمام آن‌ها به چند روز زمان نیاز دارید. در اینجا به معرفی برخی از این مکان‌های شگفت‌انگیز می‌پردازیم.

کلیسای جامع سنت مارکیکی | st. mark’s basilica

از اصلی‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های ونیز، کلیسای جامع سنت مارک است. این کلیسا به خاطر معماری باشکوه و مجموعه آثار هنری ارزشمندی که از دوره‌های مختلف تاریخی در آن جمع‌آوری شده، بسیار مشهور است.

میدان سنت مارک

این میدان با زیبایی خیره‌کننده و جاذبه‌های مهمی که در اطراف آن قرار دارند، یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری ونیز است. کلیسای سنت مارک و برج ساعت در همین مکان واقع شده‌اند و گردشگران اغلب در کافه‌ها و گذرگاه‌های اطراف میدان به گفتگو و رفت‌وآمد مشغول‌اند.

قصر دوک و پل آه

قصر دوک، یکی از نمادهای برجسته ونیز و ایتالیا، محل سکونت دوک ونیز بوده و به دلیل معماری گوتیک ونیزی، وسعت و تزئینات شگفت‌انگیزش شهرت دارد. این قصر از طریق پل آه به زندان جدید متصل می‌شود. برخی از بخش‌های این قصر و پل تنها به صورت خصوصی قابل بازدید هستند.

از دیگر جاذبه‌های دیگری که می‌توانید در شهر ونیز به سراغ آن‌ها بروید، می‌توان موارد زیر را نام برد:

کاخ سانتا سوفیا

کاخ رزونیکو

کلیسای سانتا ماریای میراکولی

کلیسای سانتا ماریای گلوریوسو دی فراری

موزه هنر مدرن پگی گوگنهایم

گالری آکادمی (موزه هنرهای زیبا)

موزه تاریخ دریانوردی

جزایر مورانو و بورانو

جزیره تورسلوباریکه شنی لیدو

خانه اپرای تئاتر لا فنیس

ونیز با جاذبه‌های گردشگری فراوانش، قطعاً برای مسافران جذاب است. با این حال، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که حمل و نقل در این شهر چگونه انجام می‌شود. در ادامه به بررسی سیستم حمل و نقل عمومی ونیز می‌پردازیم.

هزینه حمل و نقل عمومی ونیز

اگر اهل پیاده روی هستید، ونیز از بهترین مکان‌ها برای این کار به شمار می‌آید چرا که همه خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر زیبایی خاص خود را داشته و در هر گوشه و کنار آن یک جاذبه دیدنی وجود دارد. بر روی تمام کانال‌های آبی این شهر، پل برای عبور شما وجود دارد. اگر به پیاده روی علاقه ندارید، می‌توانید از تاکسی‌های آبی که با نام واپورتو در کانال‌های این شهر تردد می‌کنند استفاده کنید. هزینه استفاده از این قایق‌ها ۷٫۵ یورو است.

در ونیز، می‌توانید قایق‌های ونیزی معروف به گوندولا را اجاره کنید و با آن‌ها به گشت و گذار در شهر بپردازید. هزینه استفاده از این قایق‌ها حدود ۲ یورو است.

به دلیل شرایط خاص ونیز، خبری از مترو و تاکسی نیست و تمام رفت‌وآمدها از طریق کانال‌ها صورت می‌گیرد. پس از این همه گردش، حتماً احساس گرسنگی خواهید کرد و چه چیزی بهتر از لذت بردن از غذاهای ایتالیایی؟

هزینه غذا در ونیز

هزینه غذا در ونیزبا شنیدن نام ایتالیا، اولین غذاهایی که به ذهن می‌رسند پاستا و پیتزا هستند. تمام رستوران‌های ایتالیایی انواع مختلفی از این دو غذا را ارائه می‌دهند و گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید از غذاهای سنتی دیگر نیز لذت ببرید.

برای هزینه غذا در ونیز هم برای وعده ناهار مبلغی در حدود ۲۰ یورو و برای شام نیز هزینه‌ای حداقل ۳۵ یورویی در نظر بگیرید.

در ونیز به دلیل شرایط خاص اقلیمی، بیشتر غذاها بر پایه ماهی و سبزیجات تهیه می‌شوند. در بسیاری از رستوران‌های ونیز می‌توانید انواع غذاهای محلی را پیدا کنید، که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

**ساردین ترش و شیرین:** یک غذای محلی بر پایه ماهی که دارای طعم خاصی است.

**باکالا مانتکاتو:** این غذا نیز از ماهی باکالا تهیه می‌شود و نام آن از کلمهٔ ایتالیایی برگردان به معنای ماهی خشک شده خامه‌ای است.

**ریزوتو:** یک غذای کلاسیک با برنج و ماهی که معمولاً با انواع سوپ ارائه می‌شود.

**بیگولی در سس سالسا:** این غذا به عنوان نوعی پاستای ونیزی شناخته می‌شود و در سس آن نیز ماهی استفاده می‌شود.

**فگاتو ونیزی:** یا خوراک جگر و پیاز که با پولنتای خامه‌ای سرو می‌شود.

**مولش:** یک نوع خرچنگ خاص که معمولاً در فصل بهار در منوی رستوران‌ها قرار دارد.

بایکولی و فریتول نیز از دسرهای محلی ونیزی هستند که در رستوران‌ها و کافه‌های شهر موجودند. فریتول یا دونات ونیزی به طور خاص در زمان کارناوال ونیز معروف هستند.

معرفی بهترین رستوران های ونیز

همه این موارد را می‌توان در رستوران‌ های ونیز یافت و ما هم به همین منظور چند مورد از بهترین رستوران های ونیز را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

-رستوران برریا فرست

-رستوران H2NO

-رستوران لا ریویستا

-رستوران باکارو دفیوره

-رستوران اوستریا آی کاکیاتوری

-رستوران تراتوریا آلا مادلنا

-رستوران ۴۰٫۶۰

-رستوران اوستریا آل باکو

-رستوران دا ساندرو

-رستوران اوستریا آل پونته

معروف ترین مراکز خرید ونیز

در ونیز بیشتر نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های کوچک مربوط به برندهای بزرگ ایتالیایی و غیر ایتالیایی وجود دارند ولی برای اینکه همه چیز را یکجا در اختیار داشته باشید، می‌توانید به سراغ فروشگاه کوین (coin) بروید و یا به مراکز خریدی که در خود ونیز نیستند و در نواحی اطراف قرار دارند. در ادامه به برخی از بهترین مراکز خرید ونیز اشاره می‌کنیم:

-مرکز خرید Nave de Vero

-مرکز خرید Porte di Mestre

-مرکز خرید Galleria Barcella

-مرکز تجاری Le Barche

نکات مهم سفر به ونیز

رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌تواند در مدیریت بهتر سفر به ونیز و هزینه‌های آن به شما کمک کند:

    • به دلیل قیمت‌های بالا در میدان سن مارکو ونیز غذا نخورید.

    • بیشتر پیاده روی کرده و این شهر را با پای پیاده کشف کنید.

    • برای حمل و نقل عمومی بلیط های چند روزه بگیرید.

    • اگر می‌خواهید بیشتر جاذبه‎‌های شهر را ببینید، کارت گردشگری ونیز بگیرید.

    • آب معدنی نخرید و بطری آب همراه داشته باشید و آن را پر کنید.

    • به تورهای پیاده‌روی رایگان بپیوندید تا از همه جاذبه های گردشگری ونیز دیدن کنید.

در حال بروز رسانی…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای سفر
پیمایش به بالا