رفتیم سفر...!

راهنمای کامل صفر تا 100 استانبول

اگر می‌خواهید به استانبول سفر کنید، از قبل آشنایی کافی با این شهر و اماکن گردشگری و دیدنی آن داشته باشید. راهنمای کامل سفر استانبول در این زمینه مفید است.

اگر کسی مایل به سفر به استانبول و گردش در این شهر است، راهنمای سفر به استانبول می تواند به او در این سفر بسیار کمک کند. چراکه این راهنما دربردارنده اطلاعات باارزش و مفیدی به گردشگران و علاقه مندان به سفر به استانبول است. پس لازم است که قبل از اینکه به استانبول این شهر زیبای آسیا و اروپا سفر کنید، راهنمای کامل سفر استانبول را به خوبی مطالعه نمایید.

در این مطلب می‌خوانید...
راهنمای سفر استانبول

معرفی شهر استانبول

استانبول به عنوان کلان شهر محبوب و زیبای ترکیه در دنیا شناخته شده است که هر ساله میلیون ها گردشگر به این شهر زیبا و توریستی سفر می کنند. تهیه بلیط هواپیما ارزان استانبول با وجود گرانی دلار و هزینه های سفر بسیار ارزشمند تلقی می شود. چراکه این شهر با وجود انواع دیدنی های تاریخی و مراکز خرید مدرن و متعدد سفری به یادماندنی را برای شما رقم می زند.

استانبول را شهری میان دو قاره آسیا و اروپا می شناسند. این شهر با پل معروف خود امکان سفر دو قاره را به هم میسر می سازد. در واقع شما می توانید پس از دیدن از محله های آسیایی در محله های اروپایی گردش نمایید. شهر استانبول با وسعت ۲۵۷۶ کیلومتر مربع دارای جمعیت ۱۵۲۱۴۱۷۷نفر می باشد.

استانبول بروی نقشه کجاست ؟

استانبول بروی نقشه کجاست؟

دانستنی های کاربردی در راهنمای کامل سفر استانبول

▪︎ برای سفر به استانبول نیازی به ویزا نیست.

▪︎ لیر ترکیه (TRY) واحد پول کشور ترکیه است.

▪︎ زمان محلی ترکیه به صورت 3:GMT+ است.

▪︎ ترکی استانبولی به عنوان زبان رسمی مردم کشور ترکیه معرفی شده است.

▪︎ بخش اعظم مردم ترکیه مسلمان هستند و پیرو دین اسلام می باشند.

▪︎ فصل های پاییز و بهار به عنوان بهترین فصل ها برای سفر به استانبول معرفی می شوند.

▪︎ دیدن از اماکن تاریخی، خرید، گردشگری و تفریحات شبانه در هنگام سفر به استانبول بسیار لذت بخش و مفرح خواهد بود.

▪︎ نوع برق شهری استانبول به صورت ۲۳۰ولت/۵۰هرتز می باشد.

▪︎ قهوه ترک، انواع شیرینی های ترکی مانند باقلوا، راحت الحلقوم، ادویه جات، زیورآلات، پوشاک ترک و لامپ های تزئینی تنها بخشی از سوغاتی های شهر استانبول می باشند.

▪︎ اطراف میدان تکسیم و محله هایی نظیر: سلطان احمد، بیوگلو، امینونو، کاراکوی، گالاتا و پرا از بهترین اماکن جهت اقامت در استانبول خواهند بود.

شماره های ضروری در راهنمای کامل سفر استانبول

▪︎ پیش شماره تلفن ترکیه: ۹۰+
▪︎ پیش شماره تلفن استانبول: ۲۱۲ برای مناطق اروپایی، ۲۱۶ برای مناطق آسیایی
▪︎ شماره پلیس: ۱۵۵
▪︎ شماره آتش نشانی: ۱۱۰
▪︎ شماره آمبولانس: ۱۱۲

چطور به استانبول سفر کنیم؟

سفر استانبول با هواپیما

اگر می خواهید سفری راحت به استانبول داشته باشید، از مسیر هوایی به شهر استانبول سفر کنید. به عنوان مثال، اگر شما از طریق هواپیما از تهران به استانبول سفر می کنید، شما پس از دو ساعت به استانبول خواهید رسید.

سفر استانبول اتوبوس یا قطار

مسافرت با اتوبوس یا قطار تهران استانبول به عنوان ارزان ترین راه جهت مسافرت به استانبول معرفی می شود. البته باید عنوان کرد که مسافرت از این طریق در مدت زمان طولانی تری صورت می گیرد و ممکن است بیشتر از یک روز طول بکشد.

سفر ماجراجویانه به استانبول

اگر ماجراجویی را دوست دارید و می خواهید که مسافرت شما یکنواخت نباشد، ابتدا با قطار به آنکارا و سپس از آنکارا با هواپیما یا قطار به استانبول عزیمت کنید. چک بلیط چارتر استانبول را به خاطر داشته باشید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو

راه های دسترسی از فرودگاه استانبول به مرکز شهر

راه های دسترسی از فرودگاه استانبول به مرکز شهر یکی از مهمترین بحث ها در راهنمای کامل سفر استانبول است. فرودگاه استانبول با فاصله ی ۴۵ کیلومتر از مرکز این شهر قرار گرفته است. هنگامی که از فرودگاه خارج می شوید، راه های زیر جهت دسترسی به استانبول پیشنهاد می گردد.
▪︎ اتوبوس: فرودگاه استانبول دارای اتوبوس های ویژه ای جهت تردد به نقاط متعدد شهر استانبول است. از این رو، محل اقامت شما تاثیری در این اتوبوس ها نخواهد داشت. برای هر محل یک اتوبوس خاص در نظر گرفته شده است. حرکت اتوبوس ها با توجه به مقصد هر ۱۵ الی ۴۰ دقیقه از فرودگاه به سمت مسیر صورت می گیرد. البته برای این اتوبوس ها کرایه های متفاوتی تعیین شده است. اگر شما قصد حرکت به سمت مرکز شهر دارید، با این اتوبوس ها پس از یک ساعت و نیم به مقصد خواهید رسید که در این صورت، کرایه شما ۱۸لیر است.

▪︎ تاکسی استانبول : اگر قصد دارید از فرودگاه به سمت مرکز شهر حرکت کنید، باید کرایه ای در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیر پرداخت کنید. البته ممکن است که این کرایه در شب ها، انتظار راننده تاکسی برای کرایه بیشتر و یا داشتن حجم بالای چمدان و بار نیز بیشتر شود.

حمل و نقل عمومی استانبول

 

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهترین پیشنهاد جهت گردش در استانبول است. چراکه دارای هزینه مناسبی می باشد و نیازی به پرداخت کرایه های بالا نخواهید داشت. از وسایل حمل و نقل عمومی می توان به مترو، اتوبوس بی آر تی، اتوبوس، تراموا، قایق، کشتی و تاکسی اشاره کرد. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ملزم به داشتن استانبول کارت (بلیت الکترونیک شهری) است که برای خرید آن باید ۱۰ لیر پرداخت کنید.

 

مترو استانبول : متروی استانبول با ۵ خط مختلف به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها جهت جابه‌جایی در شهر عنوان می شود. فعالیت خطوط مترو از ساعت ۶صبح تا ۲۴شب است. برای جابه‌جایی از طریق مترو باید ۲.۶ لیر از طریق استانبول کارت پرداخت کنید. اگر شما تصمیم به خرید و تهیه بلیت های یک تا ده سفر مترو را دارید، هزینه ی آن چیزی در حدود ۵ تا ۳۲ لیر خواهد شد.

 

اتوبوس استانبول : انواعی از اتوبوس های معمولی و بی آر تی به منظور جابه جایی راحت در سطح شهر استانبول قرار گرفته اند. ۱.۶لیر برای کرایه اتوبوس های معمولی درنظر گرفته شده درحالیکه کرایه اتوبوس های بی آر تی بر مبنای تعداد ایستگاه های طی شده تعیین می گردد. فقط به خاطر داشته باشید جهت اتوبوس سواری در استانبول حتماً استانبول کارت تهیه کنید.

 

تراموا استانبول : تراموا یکی از وسایل حمل و نقل عمومی مشهور استانبول است که با ظاهر قرمز و زیبای خود معمولاً حرکت آن از میان خیابان استقلال در بخش اروپایی استانبول می باشد. هزینه ی جابه‌جایی با این وسیله در حدود ۲.۶ لیر تعیین شده است.

 

اتوبوس دریایی: اگر مایلید که در طول آبراه بسفر گردش کنید و به جزایر پرنس دسترسی داشته باشید، استفاده از اتوبوس دریایی بهترین گزینه برای انجام این امور است. اتوبوس دریایی همان قایق ها و کشتی های عمومی استانبول می باشد. پرداخت هزینه سواری این وسایل حمل و نقل آبی به دو صورت استانبول کارت و پرداخت نقدی امکان‌پذیر خواهد بود. تعرفه کرایه در مسیرهای داخل استانبول با استانبول کارت ۲.۶ لیر و به صورت نقدی ۵ لیر تعیین شده است. برای دسترسی به جزایر پرنس نیز باید هزینه ای در حدود ۵ تا ۷ لیر پرداخت کنید.

 

تاکسی عمومی: تاکسی های زرد رنگ استانبول تقریباً در تمام جاهای استانبول وجود دارند. محاسبه کرایه این ماشین ها بر اساس تاکسی متر است. ورودی این تاکسی ها ۵ لیر تعیین شده که البته پس از طی هر یک کیلومتر ۳.۱ لیر به کرایه افزوده می گردد.

 

دولموش: دولموش ها را می توان همان ون های عمومی خودمان عنوان کرد که در استانبول به رنگ زرد تردد می کنند. با وجود کرایه بیشتر دولموش ها نسبت به اتوبوس ها شما می توانید مسیر متنوع تری را با دولموش ها طی کنید. جهت اطلاع از کرایه هر مسیر بهتر است که به تابلوهای ابتدای خط توجه کنید.

 

تاکسی های آنلاین: در صورت علاقه به استفاده از تاکسی های آنلاین، دانلود و نصب یکی از سه اپلیکیشن موبایلی بی تاکسی، اوبر و یا کریم پیشنهاد می گردد. بی تاکسی نسبت به بقیه تاکسی های آنلاین معروف تر و محبوب تر می باشد. پرداخت کرایه این تاکسی ها به صورت نقد و یا آنلاین امکان‌پذیر است.

راهنمای استفاده از مترو در استانبول

 

منطقه خط جنوبی مترو یعنی 1M از فرودگاه آتاتورک تا آکسارای قرار دارد. آکسارای دارای ایستگاه تراموا است. گردشگران می توانند جهت رفتن به مناطق تفریحی توریستی و بافت قدیمی شهر از تراموا استفاده کنند. خط شمالی نیز مسیر کوتاه میان شیشانه و حاجی عثمان می باشد که می توان از این مسیر جهت رفتن به میدان تقسیم و خیابان استقلال استفاده کرد. شما می توانید جهت سفرهای درون شهری از تراموا استفاده کنید. در ادامه به صورت مختصر ایستگاه های تراموا و مناطق اطراف آن را بیان کرده ایم.
تراموای ۱T در ایستگاه متروی زیتون بورنو قرار دارد. این تراموا پس از حرکت از این ایستگاه ابتدا به کاتاباش، سپس به ایستگاه فیندیک زاده (محل پریایی جمعه بازار استانبول) می رسد. ایستگاه لاله لی (نزدیک مرکزخرید لاله لی) و ایستگاه آکسارای ( نزدیک مرکز خرید آکسارای) از دیگر ایستگاه های بعدی تراموا هستند. ایستگاه بیازیت در نزدیکی گرندبازار و ایستگاه سلطان احمد نیز نزدیک مسجد آبی، ایاصوفیه و آب انبار بازیلیکا قرار دارد. در نهایت، کاباتاش در نزدیکی اسکله قرار گرفته است و سپس خود را می توانید از طریق فونیکولار (قطار زیرزمینی) به تقسیم برسانید.

 

نقشه متروبوس استانبول

 

راهنمای استفاده از کشتی در استانبول

 

کشتی دیگر وسیله نقلیه در استانبول می باشد. شما می توانید جهت گذر از بخش های اروپایی به بخش های آسیایی استانبول از کشتی استفاده کنید. هزینه کرایه کشتی ۳ لیر است که می توانید بلیط خود را از اسکله ها تهیه کنید. مسیر حرکت این قایق ها از اسکله کاباتاش در بخش اروپایی به سوی اسکله های کادیکوی، بوستانچی، مالتپه و کارتال در بخش آسیایی می باشد که درنهایت این مسیر در جزایر پرنس در بیوک آدا خاتمه می یابد. جزیره بیوک آدا بزرگترین و معروف ترین جزیره از میان جزایر پرنس است که تماشای آن برای هر بیننده ای چشم نواز خواهد بود. مسافران و گردشگران با سفر به استانبول و استفاده از کشتی می توانند خاطره ای زیبا از سوار شدن در کشتی و یا قایق در ذهن خود ثبت کنند.

 

راهنمای استفاده از تاکسی در استانبول

 

بهتر است در هنگام استفاده از تاکسی به مواردی توجه کنید. در ذیل به برخی از این موارد اشاره کرده ایم.
▪︎ استفاده از تاکسی های رسمی
▪︎ استفاده از ماشین دارای تاکسیمتر
▪︎ پیدا کردن تاکسی متر در ماشین
▪︎ متفاوت بودن نرخ کرایه شب و روز
▪︎ پرداخت پول تاکسی به لیر
▪︎ بستن کمربندی ایمنی در هنگام استفاده از تاکسی
▪︎ همراه داشتن پول خرد
▪︎ استفاده از گوگل مپ
▪︎ عدم پاسخ به سوال های شخصی از سوی راننده
▪︎ مسئولیت پرداخت عوارض پل یا بزرگراه با مسافر است.
▪︎ در صورت گم شدن، آرامش خود را حفظ کنید
در ادامه باید گفت که استانبول یکی از شهرهای بزرگ با خیابان های متعدد می باشد. به هرحال طبیعی است که راننده های تاکسی با تمام خیابان ها آشنایی نداشته باشند اما آشنایی کافی با بسیاری از خیابان های استانبول دارند. اگر راننده با مقصد شما آشنایی نداشت، با استفاده از گوگل مپ می توانید مقصد و مسیر رسیدن به آن را به راننده نشان دهید. همچنین اگر شخصی منتظر شما است، می توانید از او بخواهید که به صورت تلفنی مسیر را به راننده بگوید.

 

برای سفر به استانبول به چی دقت کنیم؟

 

در هنگام سفر به استانبول باید به راهکارهایی جهت صرفه جویی در هزینه های سفر توجه شود. از این رو تصمیم گرفته ایم که در ادامه به بیان برخی از این نکات بپردازیم.
جشنواره ها و فستیوال ها: هر سال استانبول محل برگزاری جشنواره ها و فستیوال های مختلفی می باشد. شما می توانید در آن ها شرکت کنید و لذت کافی ببرید. جشنواره بین المللی فیلم استانبول، جشنواره لاله استانبول، فستیوال چیل اوت استانبول، جشنواره موسیقی جاز، مسابقات شنا در سفر، دوسالانه بین المللی و هنری استانبول، جشنواره قهوه و فستیوال جاز از جمله جشنواره های برگزارشده در استانبول می باشند.

 

  •  
  • وضعیت امنیت در استانبول: استانبول را می توان شهری وسیع و بزرگ معرفی کرد. اگر شما مایل به سفر به استانبول هستید، رعایت نکات ایمنی برای شما بسیار لازم خواهد بود.
  •  

 

 

  •  
  • همراه نداشتن مدارک مهم و پول نقد زیاد در هنگام گشت و گذار در شهر استانبول یکی از نکات مهم سفر استانبول است که باید در هنگام گردش به آن توجه کنید.
 
  • اگر قصد شب گردی در استانبول دارید، این کار در محله های پر رفت و آمد و شلوغ بهتر خواهد بود. پیشنهاد می شود که در گروه های چندنفره در سطح شهر بگردید.
  • اگر شمای خانم قصد گردش در شهر به صورت تنها دارید، بهتر است که در مناطق آسیایی و سنتی تر با لباس های مناسب و پوشیده بگردید.
  • شهر استانبول شهری بسیار زیبا و جذاب جهت مسافرت خواهد بود. این مقصد گردشگری به سبب آسیایی_اروپایی بودنش جذاب تر و جالب تر شده است. استانبول شهر گنبد ایاصوفیه، شهر شاهکار بیزانس و گنجینه ارزشمندی معماری جهان، شهر کباب های خوشمزه ترکی و شهر چایی های زغالی زیر باران و نسیم می باشد. این شهر مقصد تفریحی عالی برای هر مسافری خواهد بود که می تواند خاطره ای به یادماندنی را برای مسافران خود بر جای بگذارد.
  • استانبول به عنوان سومین شهر توریستی جهان معرفی می شود. این شهر چندین فرهنگ با پیشینه تاریخی و جذابیت های گردشگری و دیدنی را در خود جای داده است. همچنین این شهر از بهترین شهرهای جهان جهت خرید، گردش و محله گردی محسوب می شود که شما را از آن همه زیبایی و فضاهای بکر و ناب به وجد می آورد.
  •  

 

چند نکته مهم در سفر استانبول

در سفر به استانبول مطمئناً با پرداخت کرایه های متعددی رو به رو می شوید که برای این کار به همراه داشتن لیرهای کوچک مانند: ۵، ۱۰ و ۲۰ لیر توصیه می شود. در راهنمای کامل سفر استانبول به شما پیشنهاد می کنیم که استانبول کارت جهت پرداخت کرایه های مختص کشتی یا مترو به همراه خود داشته باشید. این کار شما به نوعی صرفه جویی در هزینه های گردش خواهد شد.
استانبول دارای هتل های متعدد و گوناگونی است. در صورت تردد در شهر به خاطر داشته باشید که همراه داشتن نقشه، آدرس دقیق هتل و شماره تلفن خود الزامی است. شما با نشان دادن آدرس هتل خود به راننده می توانید در زمان کوتاهی به هتل خود برسید. گفتنی است که استانبول کارت همچون کارت مترو در ایران عمل می کند. یعنی هم می توانید از آن برای پرداخت کرایه اتوبوس و هم کرایه مترو استفاده کنید. میزان کرایه از طریق استانبول کارت کمتر از پول نقدی خواهد بود.

نکات مهم سفر استانبول؛ تبدیل کردن ارز

لیر را همگی به عنوان واحد کشور ترکیه می شناسیم. در راهنمای کامل سفر استانبول باید اشاره کرد که مبادله ارز به راحتی در مناطق گردشگری معروفی همچون: بازار بزرگ، میدان تقسیم، سلطان احمد و … امکان پذیر است. نرخ ها در سلطان احمد و بازار بزرگ تا حدی مناسب تر و بهتر خواهند بود. هرچند که تفاوت کمی در مناطق مذکور با سایر مناطق دیده می شود.

نکات مهم سفر استانبول؛ سیمکارت های ترکیه

 

کشور ترکیه دارای اپراتورهای تلفن همراه گوناگونی است که شامل ترکسل (turkcell، وودافون (vodafon) و اوا (avea) می باشد. ترکسل را می توان معروف ترین اپراتور خدمات دهنده معرفی کرد. شما قادر به تهیه و خرید سیمکارت ها و بسته های مکالمه و اینترنت در فرودگاه، مراکز خرید و شعب نمایندگی اپراتورها در سطح شهر استانبول خواهید بود. توریست ها می توانند سیمکارت های توریستی را با هزینه ای در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیر تهیه و خریداری کنند.

نکات مهم سفر استانبول؛ رزرو هتل

در خصوص رزرو هتل در استانبول باید گفت که اغلب هتل های این شهر در دو ناحیه بی اوغلو و فاتح واقع هستند. دلیل این امر را می توان به وجود جاذبه ها و مراکز خرید در آن دو محدوده نسبت داد.
اگر شما قصد رزرو هتل در منطقه بی اوغلو (تکسیم) دارید، خیابان استقلال، میدان تکسیم، برج گالاتا و اسکله کاباتاش در نزدیکی محدوده هتل شما قرار دارند. اگر هتل شما در منطقه فاتح (سلطان احمد) قرار دارد، مناطق دیدنی همچون: موزه ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، مسجد احمد سلطان، آب انبار باسیلیکا سیسترن، بازار بزرگ و اسکله امینونو در نزدیکی هتل شما قرار دارند. در ادامه باید اشاره کرد که درست است رزرو هتل در مرکز شهر بهتر و نزدیک تر به اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر می باشد اما هزینه ی بیشتری را نسبت به هتل های دور از مرکز شهر برای شما به همراه خواهد داشت.

نکات مهم سفر استانبول؛ چگونگی اجاره خودرو در ترکیه

 

اجاره ماشین مشروط به برخورداری از کارت اعتباری است. بسیاری از ایرانیان فاقد کارت اعتباری یا همان Credit Cart هستند. از این رو، شرکتی به نام TEZrent به ایرانیان امکان اجاره خودرو در بیش از ۲۰ شهر ترکیه را داده است. اگر شما قصد اجاره خودرو از این شرکت دارید، به صورت آنلاین یا تلفنی با مرکز پشتیبانی شرکت ارتباط برقرار کنید و سپس به انتخاب و رزرو خودروی مدنظر خود بپردازید. تمام ماشین های موجود در این شرکت بیمه بدنه و سرقت دارند. ماشین را تا ۲۴ساعت می توانید اجاره کنید. اگر شما ماشین را با تاخیر بیش از ۳ساعت به شرکت تحویل دهید، باید هزینه یک روز کامل را پرداخت کنید. برای اجاره ارزان ترین ماشین موجود در شرکت ۳۵ لیر تعیین شده است. در صورت رزرو ماشین برای روزهای بیشتر، اجاره ماشین برای هر روز ۳۰ لیر خواهد شد.

 

شرایط اجاره خودرو در ترکیه

 

گواهینامه بین المللی، کپی پاسپورت و آدرس محل اقامت شما از شرایط مهم اجاره خودرو در ترکیه است. البته هر شرکت اجاره ماشین ممکن است که دارای شرایط خاصی باشد. با وجود تمامی شرایط، داشتن حداقل ۲۱ سال سن و گواهینامه بین المللی مهمترین شرایط اجاره خودرو در ترکیه محسوب می شود. بهتر است بدانید که در تمامی جاده های ترکیه دوربین وجود دارد و ثبت کوچک ترین تخلف رانندگی در ترکیه صورت می گیرد. همچنین باید گفت که ماشین های اجاره ای بیمه هستند. اگر شخص در حال مستی دچار تخلف رانندگی گردد، اعتبار بیمه نامه از بین رفته و مشتری باید تمامی هزینه ها را پرداخت نماید.

نکات مهم سفر استانبول؛ نکات امنیتی و مهم سفر به استانبول

 

در راهنمای کامل سفر استانبول باید اشاره شود که این شهر مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. شهر استانبول در زمره ایمن ترین شهرهای جهان قرار دارد. بدین صورت، امکان گردش و تفریح در استانبول به دلیل جو امنیتی موجود به راحتی امکان پذیر است. البته بهتر است که به مناطق ناامن برای توریست ها نروید. همچنین در صورت وجود مشکلی در استانبول حتماً تماس با کنسولگری ایران در استانبول و یا پلیس ترکیه را مدنظر قرار دهید.
اگر هدف شما از سفر به استانبول خرید است، بهتر است در زمان های حراجی ها و فستیوال ها به خرید کردن بپردازید. تهیه استانبول کارت جهت صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل را مدنظر قرار دهید. صبحانه را می توان به عنوان تنها وعده غذایی عنوان کرد که سرو آن در هتل ها به صورت رایگان انجام می گردد. توجه به شرایط آب و هوایی قبل از انتخاب زمان سفر بسیار مهم و الزامی است. با مراکز خرید از قبل آشنایی داشته باشید. بهتر است جهت سود بیشتر در هنگام تبدیل خود به لیر، دلار با خود داشته باشید.

چند توصیه برای کاهش هزینه های ترکیه

کاهش هزینه سفر از دیگر نکات مهم سفر استانبول است که باید در راهنمای کامل سفر استانبول به آن پرداخته شود. علاوه بر موارد فوق مذکور، موارد دیگری نیز در کاهش هزینه های سفر شما تاثیرگذار هستند. همچون:

    • خرید سیم کارت در ترکیه: این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه های اینترنت و تماس شما خواهد شد.

    • استفاده از استانبول کارت: هزینه های رفت و آمد شما را در استانبول کاهش می دهد.

    • سفر زمینی به استانبول: این نوع سفر به دلیل ارزان تمام شدن هزینه سفر روز به روز بیشتر مرسوم و رایج می گردد.

اگر دوست دارید سفر ارزون استانبول تجربه کنید حتما مطلب راهنمای سفر ارزان به استانبول رو مطالعه کنید

هزینه سفر لوکس به استانبول

در راهنمای کامل سفر استانبول لازم است که در خصوص هزینه سفر نیز بحث شود. ممکن است که برای سفر به استانبول بودجه زیادی را برای هزینه سفر اختصاص بدهید. اما شما می توانید با روش های دیگر به مسافرت بروید تا هزینه سفر شما کمتر شود و باقیمانده بودجه خود را در خود استانبول به خوش گذرانی و خرید اختصاص دهید. هزینه های سفر به استانبول در سه بخش دسته بندی شده است.

    • هواپیما
      استفاده از پروازهای سیستمی برای بلیط هواپیما استانبول یکی از گزینه های مناسب جهت خرید بلیط است. بهتر است که خرید بلیط فرست کلاس را دستور کار خود قرار دهید. یکی از نکات سفر استانبول با هواپیما بدین صورت است که خرید بلیط در ساعات پایانی زمان پرواز با قیمت گرانتری به فروش می رسد. درحالیکه شما می توانید بلیط خود را زودتر از روز موعد پرواز با قیمت کمتری خریداری کنید.

    • هتل
      هتل های زیادی در استانبول جهت اقامت گردشگران وجود دارند. شما می توانید برای اقامت در استانبول یکی از آن ها را انتخاب کنید. اما به شما توصیه می کنیم که جهت عدم سردرگمی شما در انتخاب هتل ابتدا اولویت های خود را مشخص کنید و سپس بنابر آن ها، هتل مدنظر خود را انتخاب کنید. منطقه تقسیم (یا میدان تقسیم) به عنوان یکی از بهترین مناطق جهت اقامت در هتل معرفی می شود.

    • تفریحات لاکچری در استانبول
      در استانبول می توان به انجام تفریح های لاکچری متعددی پرداخت. خرید کردن را می توان یکی از مهمترین تفریحات گردشگران استانبول عنوان کرد. فروشگاه هایی نظیر: Beyman، Vakko، Dilek Hanif، Arzu Kaprol و Fey از فروشگاه های لوکس استانبول به شمار می روند. بسیاری از بازیگران و افراد مشهور خرید خود را از این فروشگاه ها انجام می دهند.

هتل های استانبول

برای بعضی اشخاص انتخاب هتل به عنوان یکی از سخت ترین بخش های سفر محسوب می شود. در سایت های مختلف بسیاری افراد تجربه های خود را به قلم می آورند که آدمی را تاحدی سردرگم می سازد. باید عنوان کرد که رزرو هتل از جمله نکات مهم سفر استانبول است که باید به آن توجه کرد. در ادامه به این نکات مهم در خصوص رزرو هتل پرداخته ایم.

    • دسترسی هتل به مناطق مختلف شهر: شما در هر هتلی که باشید، به راحتی می توانید از طریق حمل و نقل عمومی در شهر تردد کنید. دسترسی شما به تمام نقاط شهر از طریق حمل و نقل به راحتی امکان پذیر است.

    • هیجان، شب نشینی و کافه گردی در استانبول: اگر علاوه بر دسترسی به نقاط شهر، گردش و هیجان نیز یکی از المان های شما جهت انتخاب هتل است، می توانید در هتل های نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال ترکیه اقامت کنید. البته هزینه اقامت در این هتل ها بیشتر از هتل های دیگر می باشد.

مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول در زمره زیباترین و جذاب ترین مناطق گردشگری در دنیا قرار دارد که می تواند مقصدی عالی برای تمام گردشگران دنیا باشد. در راهنمای کامل سفر استانبول لازم است که به جاذبه های گردشگری و همچنین نکات مهم سفر استانبول پرداخته شود. ممکن است که برای شما سوال پیش آید که برای سفر به استانبول به چی دقت کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که یکی از این امور، جاذبه های گردشگری است که اطلاع از آن ها سفر را برای شما دلپذیرتر خواهد ساخت. در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری استانبول تصمیم داریم که آن ها را در سه بخش معرفی کنیم.
اگر مایل به خرید هستید، لازم است که نسبت به مراکز خرید استانبول و مخصوصاً بازار بزرگ استانبول شناخت پیدا کنید تا تصمیم گیری راحت تری در هنگام خرید پوشاک استانبول داشته باشید.

    • دیدنی های استانبول و جاذبه های تاریخی

    • جاذبه های تفریحی استانبول

    • پاساژها

    • و بهترین مراکز خرید در استانبول

دیدنی های معروف استانبول

 

استانبول از آن دسته شهرهایی می باشد که یک شخص حتی با وجود عدم سفر به این شهر تا حدی از دیدنی های معروف آن مطلع است. از جذاب ترین و مشهورترین دیدنی های معروف استانبول می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
▪︎ ایاصوفیه: ایا صوفیه را می توان اولین جایی در استانبول معرفی کرد که خواه یا ناخواه از آن دیدن می کنید. این مسجد با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال در حال حاضر به یک موزه تبدیل شده است. البته لازم به ذکر است که ایاصوفیه ابتدا توسط رومی ها به عنوان کلیسا ساخته شد و سپس به مسجد تغییر پیدا کرد.
▪︎ کاخ دلمه باغچه: دلمه باغچه به عنوان یکی از کاخ های سلطنتی و باشکوه استانبول شناخته می شود که محل آن در کنار آبراه معروف شهر است. این کاخ دارای چشم انداز آبی دلنوازی است. ساخت این کاخ به دوران سلطنت عثمانی برمی‌گردد. در ساخت آن از طراحی و دکوراسیون زیبایی به کار گرفته شده است.
▪︎ مسجد آبی: مسجد آبی یا سلطان احمد یکی دیگر از دیدنی های معروف شهر استانبول است. مشهوریت این مسجد بیشتر به سبب کاشی های آبی رنگ و تزئینات جذاب آن می باشد. شما به صورت رایگان می توانید از این مسجد بازدید کنید.
▪︎ کشتی سواری در بسفر: اگر به استانبول رفتید، کشتی سواری و قایق سواری در بسفر را اولویت اول خود قرار دهید. دیدن پرواز مرغ های دریایی در اطراف قایق ها از یک سو و دیدن ساختمان های تاریخی و مشهور از طرف دیگر دارای لذتی وصف ناشدنی است که در هنگام سفر به استانبول نباید آن ها را از دست داد.
▪︎ خیابان استقلال: اگر هم شده در آخرین روزهای سفر به استانبول سری به خیابان استانبول بزنید و از این شلوغی دوست داشتنی لذت ببرید. شما با قدم زدن در این خیابان و تماشای هنرمندان خیابانی به وجد خواهید آمد. خیابان استقلال را می توان یکی از بهترین جاها برای چشیدن غذاهای خیابانی عنوان کرد. البته باید اشاره کرد که نمایندگی تعدادی از بهترین برندهای دنیا در این خیابان واقع شده است.
▪︎ برج گالاتا: این برج تاریخی در نزدیکی خیابان استقلال واقع شده است. شما در این برج می توانید تا ارتفاع ۶۷متری به تماشای شهر استانبول بشینید. شما در بخش جنوبی برج می توانید به بازار ادویه جات استانبول بروید و نسبت به خرید ادویه جات و سایر خوراکی های مورد نیاز خود اقدام کنید.
▪︎ خرید و بازارگردی: استانبول به یکی از مهمترین مقاصد برای خرید شناخته می شود. مراکز خرید استانبول با لوازم و وسایل مدرن و متنوع توانسته توجه گردشگران را به خود جلب نماید.
▪︎ محله بالات: اگر خانه های رنگی رنگی با رستوران و کافه های دنج را دوست دارید و فانتزی شما دیدن از آن ها است، پیشنهاد ما به شما گردش در محله بالات خواهد بود.
▪︎ قلعه دختر: این قلعه زیبا با قرار گرفتن در میان آب به مکان و منظره ای دیدنی برای افراد گردشگر تبدیل شده است.
▪︎ پارک گلخانه: از پارک های محبوب و سرسبز استانبول می توان به پارک گلخانه اشاره کرد که در منطقه تاریخی فاتح واقع شده است. شما می توانید با قدم زدن و گردش در این پارک برای خود لحظاتی ناب را بسازید.
اگر به فکر سفر به شهر استانبول هستید، حتماً راهنمای کامل سفر استانبول را مطالعه کنید. این مقاله اطلاعات لازم و نکات مهم سفر استانبول را در اختیار شما قرار می دهد.

 

اگر به اماکن تاریخی استانبول علاقه دارید به مطلب معرفی دیدنی های استانبول سر بزنید

جاهای تفریحی استانبول

در راهنمای کامل سفر استانبول لازم است که به جاهای تفریحی و دیدنی استانبول نیز بپردازیم. این اماکن دیدنی و گردشگری بسیار زیاد و متنوع هستند. در این راهنمای کامل سفر استانبول در ادامه تنها به تعدادی از جاهای تفریحی استانبول پرداخته شده است.
▪︎ خانه خون آشام استانبول _ لذت ماجراجویی و ترس
اگر ماجراجویی و هیجان را دوست دارید، حتماً رفتن خانه خون آشام (House of Vampire) را در لیست کارهای خود در استانبول قرار دهید. با رفتن به این مکان هیجان بسیاری را تجربه خواهید کرد. البته لازم است که گفته شود این هیجان و آدرنالین زیاد تنها با رفتن به این مکان و تجربه کردن آن حس می شود.
همچنین باید در ادامه گفته شود، اگر دارای ناراحتی قلبی و یا ترس زیاد هستید یا دارای بیماری هایی همچون: صرع و موارد از این نظر هستید، بهتر است که به این مکان نروید.

    • سالن شب ترکی _ تاریخ علمی فرهنگی جهان
      اگر به فرهنگ و رسوم کشورهای دیگر علاقه دارید و می خواهید که دارای دید وسیع تری نسبت به جهان و مردم آن شوید، لازم است که به سالن شب ترکی بروید. اجراهای متنوع گروه های مختلف و برگزاری مراسم جزو برنامه های هر شب این سالن است. البته باید گفت که این مراسم ها تنها به معرفی فرهنگ و رسوم اکتفا نمی کند. چراکه این برنامه ها به معرفی تمام آداب و رسوم یک ملت و فرهنگ می پردازد. رقص های محلی، اجرای موزیک، آواز و بسیاری مراسم های هیجان انگیز دیگر از جمله اموری است که در این مراسم های شبانه صورت می گیرد. از این رو، با رفتن به این مکان می توانید شبی خاطره انگیز را برای خود رقم زنید که همیشه در یادتان بماند و خاطره ی آن را به شیرینی به یاد آورید.
      سالن شب ترکی _ تاریخ علمی فرهنگی جهان
      اگر به فرهنگ و رسوم کشورهای دیگر علاقه دارید و می خواهید که دارای دید وسیع تری نسبت به جهان و مردم آن شوید، لازم است که به سالن شب ترکی بروید. اجراهای متنوع گروه های مختلف و برگزاری مراسم جزو برنامه های هر شب این سالن است. البته باید گفت که این مراسم ها تنها به معرفی فرهنگ و رسوم اکتفا نمی کند. چراکه این برنامه ها به معرفی تمام آداب و رسوم یک ملت و فرهنگ می پردازد. رقص های محلی، اجرای موزیک، آواز و بسیاری مراسم های هیجان انگیز دیگر از جمله اموری است که در این مراسم های شبانه صورت می گیرد. از این رو، با رفتن به این مکان می توانید شبی خاطره انگیز را برای خود رقم زنید که همیشه در یادتان بماند و خاطره ی آن را به شیرینی به یاد آورید.

    • پارک آبی آکوالند استانبول _ سفری به دنیای کودکی
      این پارک آبی برای کودک و بزرگسال خاطره ای بسیار زیبا را رقم می زند. شما می توانید با خانواده به این پارک آبی بروید و استفاده از انواع و اقسام استخرها (استخر مواج، استخر المپیک، استخر بچه ها)، سرسره ها و تونل های آبی مرتفع در اندازه های گوناگون را تجربه کنید.

    • میدان تقسیم استانبول

میدان تقسیم در منطقه بیگ اغلو در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است. اگر علاقه مند به بناهای رنگی رنگی، جاهای شلوغ و افراد با پوشش ها و فرهنگ های متفاوت هستید، حتماً به میدان تقسیم سر بزنید. البته قبل از رفتن به آنجا بهتر است که نسبت به میدان و اطراف آن اطلاعات کافی داشته باشید تا پس از آن بدانید که این میدان چیست و می توانید با چه چیزهایی برخورد کنید.

پاساژها و بهترین مراکز خرید در استانبول

بخش هیجان انگیز سفر به استانبول رفتن به خرید و بازدید از مراکز خرید استانبول است. اگر مایل به خرید در استانبول هستید، حتماً ادامه ی مقاله را به خوبی مطالعه کنید تا خرید خود را به نحو عالی انجام دهید. در صورت خرید در مراکز خرید استانبول باید گفت که استانبول شهری مناسب جهت خرید لباس، پوشاک و چیزهای از این مورد می باشد. به شما پیشنهاد می شود که لوازم الکترونیکی در شهر استانبول نخرید. چراکه این وسایل در استانبول با قیمت بیشتری نسبت به ایران فروخته می شود.

مراکز خرید ارزان استانبول

خرید ارزان به عنوان یکی از مهمترین نکات سفر استانبول به شمار می آید. شما به خوبی می دانید که جهت خرید یا باید مراکز خرید و بازارها را انتخاب کنید و یا اینکه در زمان حراجی برندهای معروف وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. در ادامه به تعدادی از ارزان ترین مراکز خرید استانبول پرداخته ایم.

اپتیموم اوتلت _ دسترسی راحت و خرید ارزان

جهت خرید از اپتیموم اوتلت (Optimum Outlet Istanbul) باید به منطقه آسیایی استانبول در نزدیک بزرگراه (TEM) بروید. دسترسی به اپتیموم مال از هر نقطه شهر به راحتی امکانپذیر است. تنوع فوق العاده اجناس از مهمترین مزایای این مرکز خرید به شمار می اید که هر شخصی با هر سلیقه ای به راحتی می تواند از این مال دوست داشتنی خرید خود را انجام دهد. مناسب بودن قیمت اجناس و شعبه داشتن بسیاری از برندها نظیر: LCWakiki ، Zara و H&M از دیگر مزایای این مرکز خرید هستند. گفتنی است که در برخی ایام سال حراجی های متعددی در این مرکز خرید صورت می گیرد که شما با هر بودجه ای هر چند کم می توانید از این مال خرید کنید و دست پر از آن برگردید. مجموعه اپتیموم دارای امکاناتی همچون: زمین بازی برای کودکان، سینما، مجموعه کافه و رستوران، پارکینگ رایگان و داروخانه می باشد که آن را نسبت به تعدادی از مراکز خرید دیگر خاص می کند.

بازار بزرگ استانبول _ یک بازارگردی حرفه ای در استانبول

اگر علاقه ی بسیاری به گردش و خرید در بازارهای بزرگ همچون: بازار بزرگ تهران و بازار قیصریه اصفهان دارید، گردش و خرید از بازار بزرگ استانبول نیز برای شما جذاب و جالب خواهد بود.

غذاهای معروف استانبول

 

استانبول علاوه بر دیدنی های معروف مقصدی مناسب جهت شکم گردی و چشیدن خوراکی های خوشمزه و متفاوت است. در هنگام دیدن از استانبول می توانید طعم انواعی از غذاهای رستورانی، خوراکی های خیابانی، شیرینی ها و دسرهای مختلف را امتحان کنید.

 

اگر تصمیم گرفتید که در رستوران غذای خود را صرف کنید، ابتدا سینی پر از مزه (پیش غذا) را بر روی میز شما قرار می دهند. این پیش غذاهای خوشمزه شامل انواع دلمه، سالاد، ترشی، میوه، سبزیجات و … خواهند بود. این پیش غذاها بسیار خوشمزه هستند و در صورت عدم کنترل خود، ممکن است به وعده اصلی مبدل شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که در مصرف این پیش غذاها خود را کنترل کنید. شما پس از صرف پیش غذا می توانید یکی از انواع کباب های خوشمزه و لذیذ ترکی همچون: دونر کباب، اسکندر کباب، شیش کباب و یا غذاهای معروفی مانند کوفته و پیده را به عنوان غذای اصلی سرو نمایید.

 

اگر تصمیم گرفتید که به پیاده روی عصرگاهی یا صبحگاهی در سطح شهر بروید، می توانید با گذر از خیابان استقلال با خوراکی های خیابانی بسیاری رو به رو شوید. خوشمزه های متعددی همچون: بورک، میدیه دولما، لحم عجین، سیمیت، بستنی قیفی، بلوط بو داده، بلال کبابی، کومپیر و … در این خیابان به فروش می رسند که دارای طرفداران بسیاری هستند.

 

 

غذاهای ترکیه

 

و در نهایت دیدنی ها و مکان های گردشگری استانبول آنقدر زیاد است که نمی توان کامل آن ها را در راهنمای کامل سفر استانبول گنجاند. در واقع فقط می توان گفت که تمام موارد گفته شده تنها بخشی از زیبایی های شهر استانبول است و نمی توان تمامی آن ها را در این مقاله عنوان کرد. در حقیقت، این مطلب مقدمه ای بر راهنمای کامل سفر استانبول است.

مشورت با شخصی که تجربه زندگی در استانبول رو داره

تصمیم مهاجرت از هر نوعی باید با تحقیق باشد ,  البته که وجود سایت ها و منابع مختلف موجود کمک زیادی می کند , ولی مشورت با شخصی که تجربه زندگی و کاملا عملی این تغییر بزرگ زندگی را چشیده نتیجه باورنکردنی خواهد داشت .

اگر دوست دارید میتونید با فرم روبرو یک وقت مشاوره رزرو کنید و تمامی سوالات خود را از اون شخص بپرسید .

30 دقیقه >>> 500.000تومان

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای کامل صفر تا 100 استانبول»

  1. با سلام
    در انتخاب هتل در استانبول حتما به شیب محل هتل دقت کنید
    فقط زمان پیاده روی از هتل تا محل مورد نظرتون کافی نیست
    استانبول با توجه به شرایط شهر سازی که داره در بعضی از مناطق دارای شیب زیادی هست که قطعا اگر دقت نکنید شمارو اذیت میکنه

  2. بازتاب: افتتاح شعبه جدید هتل ریکسوس ترسانه استانبول - رفتیم سفر...!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای سفر
پیمایش به بالا